Změny ve vydávání občanských průkazů a cestovních pasů od 1. července 2018
11/06/2018MČ Praha 5 rozšířila od 12. března oddělení osobních dokladů a evidence obyvatel o dvě nové pracoviště, čímž s předstihem zareagovala na připravované legislativní změny na úseku občanských průkazů a cestovních pasů s účinností od 1. července 2018.
„Informace ve vydávání občanských průkazů a cestovních pasů od 1. července 2018 reflektují novou právní úpravu na úsecích občanských průkazů a cestovních pasů. Přestože se nejedná o plošnou výměnu občanských průkazů, vzhledem k umístění úřadu MČ Praha 5 u „křižovatky Anděl“, radnice znovu očekává nárůstu počtu klientů oddělení, jak tomu bylo i v případě zrušení místní příslušnosti k podání žádosti o cestovní pas od 1.1.2016 o téměř 20 procent, ” připomíná radní Jan Trojánek (ANO).
Radní pro oblast majetku a investic Martin Damašek (TOP 09) k tomu dodává, že kromě navýšení počtu pracovišť příslušného oddělení, „rozhodla radnice o vybudování nové moderní čekárny v přízemí radniční budovy Štefánikova, která občanům přinese důstojnou moderní zónu, přívětivou čekárnu, na jejíž přípravě se intenzivně pracuje“.
Většina klientů využívá pro vyřízení žádostí pouze dny pondělky a středy, proto znovu připomínáme, že oddělení má úřední hodiny i ve dnech úterý, čtvrtek a pátek.
- Úřední hodiny a jejich omezení naleznete na:
https://www.praha5.cz/sekce/oddeleni-evidence-obyvatel-a-osobnich-dokladu/
- Informace o změnách od 1. července 2018 naleznete také na:
https://www.praha5.cz/zmeny-ve-vydavani-obcanskych-prukazu-a-cestovnich-pasu-od-1-cervence-2018/