Vyřizování stížností, připomínek, podnětů
Položka situace | Popis situace |
---|---|
1. Identifikační číslo návodu: | |
2. | |
3. Název: |
Vyřizování stížností, připomínek, podnětů |
4. Popis: |
Podněty, připomínky a sdělení jsou podání občana, jimiž se domáhají ochrany svých práv, chráněných zájmů, případně upozorňují na nedostatky v činnosti orgánů MČ Praha 5. |
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.): |
fyzická osoba |
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace: |
Stížnost Podněty, připomínky a sdělení je podání vztahující se k samostatné působnosti města, které se bezprostředně dotýká individuálních zájmů stěžovatele, případně veřejného nebo jiného společného zájmu, či upozorňuje na nedostatky v činnosti orgánů města a domáhá se nápravy těchto nedostatků. Záležitosti týkající se spokojenosti života na území MČ Praha 5 v souvislosti s udržováním veřejných prostranství, parků a ploch, nebytových prostor, bytů ve vlastnictví MČ a dalších. Písemná stížnost, připomínky, podněty - bez formuláře |
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace: |
Písemné podání se zasílá poštou nebo podává přímo v podatelně MČ Praha 5 – Úřadu MČ Praha 5. |
8. Na kterém úřadu můžete tuto životní situaci řešit: |
Úřad městské části Praha 5 |
9. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit: |
úřední budovy MČ Praha 5 – Úřad MČ Praha 5, |
10. Jaké doklady a informace musíte mít s sebou: |
Občanský průkaz, cestovní pas |
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici: |
Bez formuláře. |
12. Jaké jsou v této situaci správní poplatky a jak je máte uhradit: |
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny. |
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení: |
Stížnosti se řeší ve lhůtě do 60 dnů, |
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) postupu: | |
15. Jaké další činnosti jsou po vás jako žadateli požadovány: | |
16. Můžete využít tuto elektronickou službu: | |
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje: |
Vnitřní organizační předpis ÚMČ Praha 5 - Směrnice pro vyřizování stížností. |
18. Jaké jsou související předpisy: |
Zákon č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze, ve znění pozdějších předpisů |
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují: |
V případě, že stěžovatel nesouhlasí s vyřízením stížnosti dle ust. § 175 SŘ, může podat stížnost na vyřízení jeho podání nadřízenému orgánu (MHMP) prostřednictvím Úřadu MČ Praha 5 |
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení předepsaných povinností: |
Sankce se neukládají. Na základě výsledku šetření jsou přijata příslušná opatření. |
21. Nejčastější dotazy veřejnosti na toto téma a odpovědi na ně: | |
22. Potřebujete se k věci dozvědět víc? |
Stížnost nepodávejte, pokud se chcete bránit proti vydanému rozhodnutí. Proti němu je možné využít řádné opravné prostředky, nejčastěji podat ve stanovené lhůtě odvolání. |
23. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě, a to: | |
24. Související životní situace a návody, jak je řešit: | |
25. Za správnost návodu odpovídá útvar: |
Odbor KTA - oddělení kontroly a stížností |
26. Za správnost návodu odpovídá pan/paní: | Bc. Dobromila Dubinová |
27. Návod je zpracován podle právního stavu ke dni: |
26. 01. 2022 |
28. Kdy byl návod naposledy aktualizován nebo ověřena jeho správnost: |
26. 01. 2022 |
29. Datum konce platnosti návodu: | |
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení dané životní situace: |