V oblasti dopravy stojí radní Prahy 5 za svými občany
05/02/2013V polovině ledna přinesli občané na radnici Prahy 5 petici za obnovení funkčního autobusového spojení mezi oblastmi starý Barrandov a sídliště Barrandov.
Na zmíněné nedostatky vedení spojů Pražské integrované dopravy (dále PID) v oblasti Barrandova přitom upozornila Městská část Praha 5 navrhovatele změn již před jejich zavedením. Výtky se týkaly především nedostatečného spojení mezi „starým“ Barrandovem a sídlištěm Barrandov, nevyhovujících přestupních vazeb mezi autobusovými a tramvajovými spoji v prostoru zastávky Geologická, ztráty přímého spojení s metrem a s pravým břehem Vltavy.
„Naše výhrady se však netýkaly pouze oblasti Barrandova, ale i dalších oblastí, zejména zkrácení trasy autobusové linky č. 123, zrušení autobusových linek č. 217 a 130, zrušení tram. linky č. 4 v oblasti Barrandova (přímý spoj se stanicí I. P. Pavlova),“ dodává zástupce starosty Prahy 5 Ing. Jiří Vejmelka.
Všechny výhrady jsou obsaženy v usnesení Rady MČ Praha 5 č. 24/948/2012 ze dne 19. 6. 2012, více informací naleznete také v tiskových zprávách na webových stránkách Prahy 5: Radní nesouhlasili s navrženými změnami v dopravě a I přes nesouhlas Prahy 5 se cestování MHD od 1. září zcela změní
Radní MČ Praha 5 proto plně chápou nespokojenost občanů se současnou organizací vedení PID. Zástupci městské části žádali při jednáních s představiteli hl. m. Prahy a organizace ROPID o změnu, mimo jiné i o možnost zajíždění pouze vybraných spojů linky č. 170 do oblasti Kříženeckého nám., avšak neúspěšně. Také žádost o pomoc při prosazení námi navrhovaných změn adresovaná k rukám primátora hl. m. Prahy se nesetkala s úspěchem.
V současné době má Praha 5 k dispozici analýzu dopadu změn v MHD na cestující v Praze 5. Studie prokázala značnou nespokojenost cestujících s většinou změn, včetně autobusové linky č. 192 a tramvajové linky č. 4.
Na základě výsledků zmíněné analýzy se zástupci radnice Prahy 5 znovu obrátí na Magistrát hl. m Prahy a organizaci ROPID s cílem odstranit zhoršení dopravní obslužnosti po zářijových změnách v PID.
„Jsme si však vědomi toho, že provoz PID je hrazen z prostředků hl. m. Prahy, a ne jednotlivých městských částí,“ zmiňuje Ing. Jiří Vejmelka.