MŠ Radlická (Nad Laurovou / Na Pláni)
název: Základní škola a mateřská škola Praha 5 – Radlice, Radlická 140/115, příspěvková organizace
adresa školky (odloučená pracoviště):
– Nad Laurovou 1983/1, 150 00 Praha 5 – Smíchov
– Na Pláni 3186/59, 150 00 Praha 5 – Smíchov
webové stránky: www.zsradlicka.cz/sekce?nazev=informace-
provozní doba: pondělí–čtvrtek 6.30–17.30, pátek 6.30–17.00 hod.
charakteristika školky: Mateřská škola je zaměřena na ekologickou výchovu. Dětí tráví velkou část dopoledne v přírodě, které je v okolí hojně. Mají tak prostor na její pozorování, poznávání, respektování, hrají si v ní. Podporujeme pohyb s prvky jógy, dechovým a meditačním cvičením. Uplatňujeme zejména prožitkové učení. Cílem vzdělávání je ochrana a péče o vše živé a neživé v přírodě a kolem nás, všestranný a harmonický rozvoj každého dítěte s ohledem na jeho individuální potřeby. Mateřská škola se snaží vytvářet důvěrné prostředí mezi dětmi, rodinou a pracovníky. Vlídná atmosféra posiluje pozitivní sebepojetí a zdravé sebevědomí dětí. Spolupracujeme se základní školou a školským poradenským pracovištěm. Děti připravujeme na postupný a plynulý přechod do 1. třídy.
vybavení a zázemí: MŠ Nad Laurovou má velkou zahradu s novým zahradním domkem a vodními prvky pro letní dny, najdete zde spoustu stínu a herního vyžití. Budova má dvě plně vybavené třídy a společnou jídelnu s interaktivní tabulí. MŠ Na Pláni je před pár lety zrekonstruovaná moderní budova se dvěma soběstačnými prostornými a plně vybavenými třídami.
třídy: 4 homogenní třídy (děti stejného věku)
počet dětí ve třídě: maximálně 25
kroužky a zájmová činnost: angličtina, balet, sportovní kroužek, plavání
společné aktivity pro rodiče s dětmi: Společná setkání ve školce nebo na zahradě, vánoční dílničky nebo rozsvěcování vánočního stromečku a zpěv koled, tvořivá velikonoční odpoledne s rodiči, rozloučení se školním rokem a pasování předškoláků.
práce s dětmi se specifickými potřebami: Spolupráce se školní psycholožkou, podle potřeb asistent pedagoga, každý den přítomná ukrajinsky mluvící asistentka pedagoga, která spolupracuje se všemi třídami. Školka není plně bezbariérová.