Radiála s více tunely. Ale počkáme si
04/10/2024Uspokojivě hodnotí Praha 5 dohody s hlavním městem o projektu Radlické radiály. Pražští zastupitelé totiž rozhodli o ještě sofistikovanější podobě tohoto díla. Město však v současnosti nemá dostatek peněz na všechny připravované stavby, přičemž Radlická radiála není v balíčku nejaktuálnějších projektů. Výstavba tak zřejmě nezačne dříve než v roce 2030.
Radiála po zhotovení přinese výraznou úlevu obyvatelům dotčeného území. Stěžejním kladem celého projektu pro Prahu 5 má být hlavně pokles dopravního zatížení v ulicích Radlická a Plzeňská. Projekt sice nakonec bude stát 35 miliard korun, ale za tyto peníze vznikne více tunelů tak, aby zklidnění okolí od dopravy bylo opravdu zásadní a znatelné. Hlavní město chce přitom požádat stát o finanční pomoc, jež by měla nahradit chybějící finance v městském rozpočtu.
MČ Praha 5 se dohodla s investorem projektu na pokračování územního řízení podle původní dokumentace, aby nejdelší tunelová část Radlické radiály mohla získat bez zbytečných průtahů příslušné stavební povolení. Pokud se totiž tunel začne stavět od řeky, bude možné využít dlouhý čas nutný pro jeho výstavbu současně pro úpravu západní části projektu – čili bez případného rizika ohledně finálního termínu dokončení celé stavby. Územní řízení k tomuto projektu probíhá již šest let a radnice Prahy 5 proto hledá jakoukoli možnost, jak projekt posunout kupředu.
V zájmu obyvatel této aglomerace radnice Prahy 5 zároveň již nyní připravuje dílčí kroky ke zklidnění dopravy v ulicích Plzeňská, Vrchlického nebo v rámci aktuální rekonstrukce Peroutkovy ulice. Analyzují se rovněž možnosti zlepšení dopravní situace v ulicích Svornosti, Hořejší nábřeží a Strakonická a také v Radlické.