Přednášky pro podnikatele v Infocentru Prahy 5 pokračují i v dubnu
28/03/2013Informační centrum Prahy 5 o.p.s. představuje další nabídku přednášek určených nejen malým a středním podnikatelům. Zájemci je mohou navštívit v níže uvedených termínech přímo v sídle Infocentra na Štefánikově ulici 30.
“Akce jsou primárně určené pro osoby pohybující se v různých odvětvích podnikání. Nejedná se však jen o podnikatele stávající, ale i o jejich zaměstnance a samozřejmě i pro podnikatele potencionální,” přiblížil široké spektrum potenciálních posluchačů ředitel infocentra Bc. Miloslav Mrštík.
Pokud si z níže uvedené nabídky vyberete, zaregistrujte se telefonicky na 257 215 695, emailem na info@infopraha5.cz případně osobně na provozovně infocentra (Štefánikova 30, Praha 5).
Aktuální nabídka
3., 9. a 10. 4.
- Změny v zákoníku práce v roce 2013 (vždy od 17.00 hod.)
- Time Management a osobní organizovanost (vždy od 18.00 hod.)
- Obchodní jednání – etiketa v ČR vs. v zahraničí (vždy od 19.00 hod.)
16., 17. a 23. 4.
- Základy projektového řízení (vždy od 17.00 hod.)
- Základy eGovernmentu aneb efektivní komunikace s veřejnou správou pro malé a střední firmy (vždy od 18.00 hod.)
- Právo ochrany spotřebitele (3 témata – Reklamace, Prodej zboží na internetu, Nekalé obchodní praktiky) (vždy od 19.00 hod.)
Anotace přednášek
- Změny v zákoníku práce 2012/13
krátký přehled novely ZP z roku 2012 a jejich dopad do současné praxe
Vznik a skončení pracovního poměru – jak stanovit zkušební dobu dle typu pozice a jakým způsobem pracovat s prodlužováním pracovních smluv na dobu určitou a jeho využití v reálném životě? Jaké máme změny v možnosti ukončení pracovního poměru a s tím případně související odstupné odvíjející se od délky pracovního poměru? Kdy použít dohodu o pracovní činnost a kdy dohodu o provedení práce? Během přednášky se pokusíme stručně a jasně odpovědět na tyto a další základní aspekty vzniku a ukončení pracovního poměru.
Dovolená – kdy a jak řídit a nařídit čerpání dovolené zaměstnanci? Podmínky vzniku a správného plánování a řízení dovolené v průběhu kalendářního roku.
Pracovně lékařské služby – co přinese připravovaná novela od 1.4. 2013? Musím mít společnost smluvního „závodního“ lékaře? I brigádník na výpomoc na recepci potřebuje vstupní lékařskou prohlídku? Tyto otázky si klade každý zaměstnavatel v této době. Stručný výčet povinností zaměstnavatele ve vztahu k zajištění pracovně lékařských služeb.
- Obchodní jednání – etiketa v ČR vs. v zahraničí
Profesní etiketa, chování na pracovišti, neetiketa, mobilní etiketa, příklady obchodního jednání ve vybraných zemích – výběr zajímavostí (Německo, Rakousko,UK, USA, Švédsko, Španělsko, Řecko, Rusko, Vietnam aj. aneb co dělat a čeho se vyvarovat)
- Time management – práce s cíli, osobní organizovanost a plánování
Máte hodně práce? Nestíháte? Důležité věci odkládáte a odevzdáváte po termínu? Nestíháte sjednané schůzky? Nic nezačínáte na čas a vše se protahuje? Cítíte se vyčerpaní? Chcete to změnit?
Motto: „Čím více jsme si vědomi svých dlouhodobých osobních a pracovních cílů, tím lepší bude naše organizovanost v soukromí i v práci. Čím lépe plánujeme a organizujeme, tím více svůj čas řídíme a tím spokojenější jsme.“
- Základy projektového řízení
Základní pojmy z teorie a pravidel projektového řízení
Účastníci semináře se ve stručnosti seznámí s tím, co je projekt, jak ho naplánovat a jak postupovat v průběhu projektu, jak jej řídit, jaké zvolit strategie a zásady pro dovedení projektu do úspěšného cíle.
Osoba projektového manažera
Jaké má mít projektový manažer osobní vlastnosti, jaké znalosti, jak tyto znalosti aplikovat v praxi. Účastníci semináře vyslechnou rady a doporučení, kde „být tvrdí“ a kde „přimhouřit oko“.
Teorie versus praxe
Závěrem bude nabídnuto porovnání teoretických vědomostí a praktických zkušeností ze všech oblastí vztahujících se k projektovému řízení, tzv. Best practise.
- Základy eGovernmentu aneb efektivní komunikace s veřejnou správou pro malé a střední firmy
Přednáška poskytne základní přehled aktuální legislativy usnadňující komunikaci firem s veřejnou správou.
- Právo ochrany spotřebitele
Reklamace – Jak správně probíhá reklamace a v jakých lhůtách? Co můžete jako zákazník požadovat a proč uplatňuje rozpor s kupní smlouvou půl roku po nákupu? Seminář odpoví základní otázky problematiky odpovědnosti za vady výrobků a služeb.
Prodej zboží na internetu – Krátký seminář představí nejčastější právní problémy, se kterými se potýkají klienti a provozovatelé e-shopů. Nastíní problematiku uzavírání smluv prostředky dálkové komunikace a odstupování od nich. Seminář se dotkne nejčastěji pokutovaných chyb obchodníků a poradí jak se vyvarovat sankcím při kontrolách dozorových orgánů.
Nekalé obchodní praktiky – Co je nekalá obchodní praktika a jak se na ní dívá právo a orgány dozoru? Kde je hranice mezi reklamním sloganem a protiprávním jednáním? Jak správně uvádět cenu a prezentovat marketingové akce? Podobné otázky by si měl klást každý podnikatel, protože nekalé obchodní praktiky jsou tvrdě postihovány při nejrůznějších inspekcích a jsou podkladem pro nemalé pokuty.