Praha 5 znovu volá po koordinátorovi dopravních staveb. Oprava Barrandovského mostu ji fatálně zasáhne
02/05/2022Oprava jedné z nejdůležitějších dopravních tepen v metropoli zásadně omezí dopravu páté městské části především v lokalitě Smíchova a jeho širšího okolí. Vedení Prahy 5 tak znovu upozorňuje na nedostatečnou komunikaci hlavního města s městskými částmi, kterých se rozsáhlé dopravní stavby bezprostředně dotýkají.
„Vše se dá zvládnout tak, aby dopady na běžný život Pražanů byly v rámci možností co nejmenší. Nikdo nezpochybňuje nutnost prováděných oprav včetně rekonstrukce Barrandovského mostu. Ale zásadně postrádáme dlouhodobější komunikaci, a hlavně koordinaci s dotčenými městskými částmi. Nakreslit u kancelářského stolu sérii oprav umí každý, ale domyslet veškeré dopady už tak snadné není. Stejně jako kolegové z dalších městských částí jen říkáme, že „víc očí, víc vidí“. Ale říkáme to léta marně,“ vysvětluje postoj Prahy 5 starostka Renáta Zajíčková (ODS).
Naráží tak mimo jiné i na opravu kolejového svršku křižovatek na Andělu, která probíhala od konce března celý měsíc. Běžně jsou přitom takto rozsáhlé zásahy do dopravní infrastruktury plánované na období letních prázdnin. Mimo to začaly i přípravné a doprovodné práce na vratné rampě u Lihovaru či úprava sjezdu k Modřanské ulici, které samy o sobě výrazně komplikují dopravu na území celé městské části. Teď se k tomu přidá i omezení provozu na Barrandovském mostě. K tomu ještě nezřídka probíhají opravy či rekonstrukce v ulicích objízdných tras, jako je tomu například v ulici Kováků.
„Několik let voláme po zřízení funkce koordinátora dopravních staveb, který by měl jediný, ale zásadní úkol. Plánovat veškeré dopravní stavby a úpravy tak, aby se v maximální možné míře udržela alespoň nějaká únosná průjezdnost Prahy. Člověk, který by byl spojkou mezi hlavním městem, městskými částmi a dalšími společnostmi jako jsou TSK, PVK a Dopravní podnik HMP. Jednu takovou funkci by magistrát určitě ještě zvládnul „uživit“ a na rozdíl od řady jiných by se to i vyplatilo,“ doplňuje zastupitel MČ Praha 5 a předseda výboru dopravy Jan Panenka (ODS).
Zástupci páté městské části doufají, že alespoň samotnou rekonstrukci Barrandovského mostu dokázalo vedení Prahy společně s Technickou správou komunikací technicky připravit tak, aby nedošlo k prodloužení plánovaného termínu ukončení oprav. Ty by měly trvat přesně 110 dní.