Praha 5 i nadále jedná s magistrátem o zavedení regulace parkování
19/08/2014Praha 5 v červenci zamítla zavedení nesystémového pilotního provozu zón placeného stání, který připravil magistrát. Důvodem bylo nevyhovující řešení a nedostatek spolupráce hlavního města s městskými částmi. Praha 5 ale i nadále s omezením parkování kvůli přeplněným ulicím počítá. Zástupci rady městské části proto opět jednali na půdě magistrátu o návrhu systému.
Vedení radnice Prahy 5 se ve čtvrtek 14. srpna zúčastnilo prezentace na půdě Magistrátu hl. m. Prahy o budoucím celopražském systému regulace parkování, který hlavní město připravuje. Výsledkem jednání jsou úpravy testovacího provozu a posun termínu spuštění. Praha 5 i nadále zůstává mezi těmi městskými částmi, které počítají s regulací parkování.
„Potvrdilo se, co jsme deklarovali celou dobu, tedy že není možné pilotní test spustit již v září bez spolupráce s městskými částmi a naslepo, jak vedení města plánovalo. Potěšilo nás ale, že Praha 5 i sousední Praha 6 zůstávají mezi těmi městskými částmi, kde je s regulací počítáno i nadále. Jen je zapotřebí přepracovat testovací provoz, resp. rovnou spustit regulaci v nejkritičtější oblasti, tedy na Smíchově a přilehlých dopravních tepnách,“ dodal radní Prahy 5 Ing. Jiří Vejmelka (SNOP), podle kterého bude městská část i nadále projekt připomínkovat.
Původně představený pilotní test totiž počítal jen s ověřováním regulace provozu v několika ulicích v centru Smíchova, což by vedlo k přesunu parkujících vozidel do nejbližších ulic bez regulace, které se ale potýkají s překročením parkovacích kapacit také. V centru páté městské části by tak vznikly ještě větší problémy, proto Rada MČ Praha 5 přijala usnesení o nepřistoupení k pilotnímu provozu praha5.cz
Podle aktuálních informací by měly městské části zajišťovat vydávání parkovacích karet a agendu spojenou s přestupky, vše ostatní včetně potřebné infrastruktury má zajišťovat hlavní město Praha a Technická správa komunikací hl. m. Prahy.