Zápis Úmrtí
Položka osnovy | Popis položky |
---|---|
Název úkonu | Zápis úmrtí |
V jakém případě ve věci jednat | Vystavení úmrtního listu pro osobu, která zemřela ve správním obvodu MČ Praha 5 a MČ Praha-Slivenec. |
Charakteristika úkonu |
Jde o doklad prokazující úmrtí.
|
Výsledek úkonu | Na základě zápisu do matriky úmrtí je vystaven úmrtní list zemřelé osoby. |
Kdy věc řešit |
Na Úřadu městské části Praha 5 se vyřizuje úmrtí, ke kterému došlo ve správním obvodu MČ Praha 5 a Praha-Slivenec. Úmrtní list vyřizuje ÚMČ Praha 5 do 30 dnů od obdržení listu o prohlídce zemřelého. Poskytovatel zdravotních služeb je povinen oznámit úmrtí matričnímu úřadu do 3 pracovních dnů od prohlídky těla zemřelého, popř. od provedení pitvy na listu o prohlídce zemřelého. |
Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené elektronicky | Nelze řešit elektronicky. |
Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky |
Předložení dokladů: – doklad totožnosti fyzické osoby, která úmrtí vyřizuje (OP, cestovní doklad, event. řidičský průkaz, cizinci průkaz o povolení k trvalému pobytu) – občanský průkaz zemřelého, pokud ho má oprávněná osoba k dispozici – matriční doklady zemřelého (rodný list, oddací list), pokud je má oprávněná osoba k dispozici – matriční doklady, kterými lze prokázat rodinnou vazbu k zemřelému (nevztahuje se na manžela/manželku, partnera/partnerku) – plnou moc s úředně ověřeným podpisem oprávněné osoby, vyřizuje-li úmrtí zplnomocněný zástupce.
OZNAMOVACÍ POVINNOST MATRIČNÍHO ÚŘADU: Matriční úřad zasílá při úmrtí státního občana ČR, nebo cizince, který měl na území ČR povolen pobyt, zaslat oznámení o úmrtí:
1) okresnímu nebo obvodnímu soudu v místě trvalého bydliště zemřelého, který zařídí zahájení dědického řízení u příslušného notáře (notář písemně vyzve pozůstalého manžela, resp. partnera, nebo jinou oprávněnou osobu k dalšímu jednání), 2) České správě sociálního zabezpečení v Praze. Údaj o úmrtí státního občana České republiky zavede matriční úřad do informačního systému evidence obyvatel. O úmrtí cizího státního příslušníka, který měl na území České republiky povolen pobyt, informuje Ředitelství služby cizinecké policie a zastupitelský úřad cizího státu. Informace k občanskému průkazu pozůstalého manžela/partnera: Občan je povinen do 15 dnů od převzetí úmrtního listu požádat obecní úřad s rozšířenou působností o vydání nového občanského průkazu.
Na matrice lze odevzdat další osobní doklady zemřelého, například: – průkaz pojištěnce zdravotní pojišťovny – cestovní pas. |
Kde a jakým způsobem lze úkon iniciovat elektronicky | Nelze řešit elektronicky. |
Kde a jakým jiným způsobem než elektronicky lze úkon iniciovat | Matriční úřad dle místa úmrtí. |
Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené elektronicky | – |
Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky | – |
Výše dávky nebo jiného plnění, pokud je předmětem úkonu | – |
Opravné prostředky | – |
Časté dotazy |
https://www.praha5.cz/zivotni-situace/umrti/
|
Sankce |
zák. č. 301/2000 Sb. §79a (1) Fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že
(2) Za přestupek podle odstavce 1 lze uložit pokutu do 10000 Kč.
|
Působnost | státní správa vykonávaná v přenesené působnosti. |
Oblast | zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení. |
Klíčová slova | matrika, úmrtní list |
Počátek platnosti popisu úkonu | – |
Konec platnosti popisu úkonu | – |
Výsledek úkonu vedený v základním registru nebo v agendovém informačním systému | ano |