Nové pražské přívozy očekávají 50tis. návštěvníka
18/09/2008Počet pasažérů, kteří od začátku letošního srpna využili jeden ze dvou nově otevřených pražských přívozů P4 a P5 se přiblížil 50tis. Obdobný zájem nebyl na žádném z dříve otevřených přívozů v tak krátkém období zaznamenán.
„Přívoz se stal velmi významným komunikačním prostředkem, který zajistil pro pěší, imobilní občany, rodiče s dětskými kočárky a cyklisty alternativní propojení pravého a levého břehu Vltavy mezi naší městskou částí a Prahou 1. Pražané si začínají zvykat na systém výstupu na konečných zastávkách a počáteční obousměrné přetížení lodí se tak výrazně snížilo,“ uvedl starosta MČ Praha 5 Milan Jančík.
„Jsem velmi rád, že se nepotvrdila slova zlých jazyků tvrdících, že další přívozy jsou v Praze zbytečné. Nyní se ukázalo, že přívozy k Praze patří a mají zde své opodstatněné místo,“ komentoval vysoký počet přepravených starosta MČ Praha 1 Petr Hejma, jež je jeden z hlavních iniciátorů projektu.
Překročení hranice 50tis se očekává dnes okolo 14:00 h. Pro jubilejního pasažéra je připravena speciální odměna, která bude předána přímo z rukou starostů Prahy 1 a Prahy 5. Provozovatel od začátku přesně monitoruje počty svezených osob a nyní s blížící se 50tis. hranicí navíc zřídil systém hodinových hlášení na hlavní kapitanát. Ten je ve spojení s radnicemi městských částí, aby starostové dostali včas signál k přejezdu z radnic na zastávku Národní Divadlo – Hollar, kde k předání dojde.
Nové přívozy si za svojí krátkou dobu provozu našly řadu pravidelných cestujících.
„Jsou to zejména ranní linky v při cestě pražanů do práce jako Hollar – Dětský ostrov na P4 oběmi směry a Jiráskovo náměstí – Albatros v rámci P5,“ vyjmenovává Zdeněk Bergman z První Všeobecné Člunovací Společnosti, která přívozy provozuje.
Z důvodu velkého zájmu cestujících musel být upraven jízdní řád. Odbavení lodí a přístavní manévry tak vysokého počtu pasažérů zabíraly více času, než byl původní předpoklad. Oba přívozy přesto jezdily během prvního měsíce provozu na hranici kapacity obsazenosti a zejména posádka na lince P5 musela být oproti původnímu plánu zdvojena.