Na Vltavu se vrátily sezonní lodě
31/03/2025S příchodem jara se na svoje trasy koncem minulého měsíce vrátily také sezonní přívozy. Lidem z Prahy 5 s přesunem po vodě pomůžou zejména dvě linky.
Tou první je linka P3 na trase Lihovar–Dvorce. Nabízí výhodné spojení břehů Vltavy v místech, kde ten levý na vstupu do města ztrácí přírodní charakter i přívětivost pro chodce, cyklisty či bruslaře. Přívozem se dá přeplavit na pravý břeh, který nabízí příjemné podmínky až na okraj centra města.
Linka P5 pak řeku zdolává v úseku Císařská louka – Kotevní – Výtoň, takže propojuje severní cíp ostrova Císařská louka s oběma břehy. Skýtá spojení zejména pro výlety, lze doporučit nezvyklý malebný výhled na vyšehradskou skálu z Císařské louky.
„Letošní sezona bude poslední pro přívoz P3 mezi Lihovarem a Dvorci. Počátkem roku 2026 ho totiž nahradí Dvorecký most, který město staví mezi Prahou 4 a Prahou 5,“ informoval Filip Drápal, mluvčí organizace Ropid, která organizuje hromadnou dopravu v Praze a okolí.
Sezonní lodě se připojily k těm, které brázdí Vltavu celoročně, a to P1 Sedlec–Zámky a P2 V Podbabě – Podhoří. V provozu zůstanou do 28. října 2025.
Přívozy pod hlavičkou Pražské integrované dopravy loni přepravily 580 tisíc cestujících. Počet byl ovlivněn několika přerušeními provozu, zejména v září, kdy řekou protékalo kvůli vydatným dešťům hodně vody. Tradičně nejoblíbenější byla linka P2 z Podbaby do Podhoří, která za rok převezla přes 247 tisíc lidí a 22 tisíc kol. Nejvíce lidí za den využívalo linku P5 na Císařskou louku – v rekordním srpnu to bylo denně v průměru 1058 osob. Na všech šesti linkách plují plavidla s bezbariérovým přístupem z přístavního mola. Platí zde veškeré jízdní doklady PID (jízdní kola se přepravují bezplatně). Na přístavní molo vstupujte na pokyn převozníka, pro nástup až po výstupu cestujících.
Přívoz Císařská louka – Kotevní – Výtoň jezdí denně od 8 do 19 až 21 hodin podle denního světla.
Schéma přívozu Císařská louka – Kotevní – Výtoň, zdroj PID
Více se o přívozech dozvíte na stránkách PID.