Veřejné zakázky

Datum interpelace:
12. 11. 2024
Datum odpovědi:
12. 12. 2024
Interpelující:
Ing. Lubomír Brož
Interpelovaný:
Ing. arch. Radek Janoušek
Příloha interpelace:
Příloha odpovědi:

Interpelace:

Interpelace na místostarostu Radka Janouška
Interpeluje: Lubomír Brož
Vážený pane místostarosto,
1. Přinesl jste do rady a schválili jste veřejnou zakázku malého rozsahu s názvem: „Manuál uspořádání a podoby stanovišť na odpad na území MČ Praha 5“, v ceně téměř 600.000 Kč.
a. Můžete jednoduše vysvětlit co budete dělat s výsledky této analýzy? Když např. Umístění současných nádob na tříděný odpad není vhodné, ale v dosahu nebude jiné vhodné místo?
b. A jak je zadání této studie slučitelné s tím, že nádoby na tříděný odpad jsou záležitostí MHMP? Děláte tímto páci za ně?
c. A dotázali jste se odboru správy veřejných prostrantví a zeleně na jejich vyjádření a jejich analýzu? Jsem totiž přesvědčen, že příslušný odbor naprosto přesně zná problematiku stanovišť na odpad. Pokud nedošlo nejprve ke zprávě a analýze od příslušného odboru, považuji těchto vynaložených téměř 600.000 korun za nehospodárně vynaložené.
d. Proč tento manuál případně nezadává odbor správy veřejných prostranství a zeleně, pod který tato competence spadá?
2. Další zakázkou, kterou jste vy připravil je „Analýza stavu historických parků na území MČ Praha 5“ za vice než 700.000 korun.
a. Proč tuto analýzu případně nezadává odbor veřejných prostranství a zeleně pod který tato kompetence jednoznačně spadá? Otázka je stejná, jako u předchozí studie. Znamená to tedy, že vedení radnice nemá důvěru v kompetentnost vedení příslušného odboru? Já jsem přesvědčen, že k tomu OSP kompetence má a tato analýza, stejně jako předchozí manual, měla jít gesčně za ním.
Prosím o písemné odpovědi ve výše uvedené struktuře.

Odpověď:

Vážený pan

Ing. Lubomír Brož

člen ZMČ Praha 5

 

 

Č.j.: MC05 320591/2024                                                                   V Praze dne 12.12.2024

 

 

 

Vážený pane zastupiteli,

návazně na Vaši interpelaci si nejprve dovolím obecně úvod ke kompetencím jednotlivých odborů. Ty mají rozsah své činnosti dán organizačním řádem, nicméně mnoho činností, které spadají do kompetence samosprávy mají přesah mezi jednotlivými odbory. To je případ i Vámi dotazovaných zakázek malého rozsahu, které byly zadávány v koordinaci mezi Odborem správy veřejného prostranství a Odborem územního rozvoje.

Ad 1

  1. Manuál uspořádání a podoby stanovišť na odpad na území MČ není zadán s cílem pouze nalézt vhodné umístění, ale řešit podobu stanovišť (např. vybudování kultivovaných ohraničení apod.), v současné době je většina stanovišť řešena velmi neutěšeným způsobem (kontejnery jsou postaveny volně v ulici).
  2. Jak správně připomínáte, umístění sice řeší Pražské služby, ale pokud chceme dosáhnout zlepšení neutěšeného stavu, tak je nezbytné chopit se iniciativy, jinak k žádnému zlepšení nedojde. Realizace zlepšení je pak otázkou dohody s MHMP a ideálně formou spolupráce. Nicméně nejdříve je nezbytné formulovat alternativu a jasnou představu řešení ze strany městské části.
  3. Zadání bylo připraveno v úzké spolupráci s OSP. I příslušným gesčním radním byl materiál před vyhlášením výběrového řízení konzultován. Odbor i příslušný radní jeho pořízení vítají.
  4. Zakázka byla zadána OÚR z důvodu odbornosti (jedná se o úkol urbanistický s architektonickým detailem) a nezbytnosti koordinace s ostatními odbory, hlavním městem Prahou, IPR a dalšími městskými organizacemi. Z mého pohledu je důležitý výsledek, nikoliv to, který odbor zakázku zadává, snažíme se o meziodborovou spolupráci, která podle mého názoru přináší efektivnější a kvalitnější výsledky, než když každý odbor pracuje samostatně.

 

Ad 2

  1. Zakázka byla zadána OÚR ze stejných důvodů a při stejné míře koordinace jako popisuji v předchozí odpovědi. Kompetence OSP nejsou a ani nebyly nikdy zpochybňovány, naopak spolupráce mezi OÚR a OSP je velice úzká, a efektivní a z mého pohledu žádoucí, byť možná na ni v minulosti nebyl kladen takový důraz.

Tento přístup dle mého přesvědčení přináší krom benefitu mezioborovosti i racionální využití kapacit, kdy OSP má v současné době personální kapacity omezené. I proto jsme např. zavedli na projektech z participativního rozpočtu spolupráci dalších odborů (OÚR, OPRI).

 

 

S pozdravem

Ing. arch. Radek Janoušek
místostarosta MČ Praha 5

Kontakt

Městská část Praha 5
nám. 14. října 1381/4
150 00 Praha 5

Tel.: +420 257 000 511 E-mail: podatelna@praha5.cz

ID datové schránky: yctbyzq

Podrobné kontakty a úřední hodiny

Sociální sítě