Stav a využití mobilní aplikace Praha 5 v mobilu
Interpelace:
Vážený pane místostarosto,
obracím se na Vás s interpelací ve věci „Stavu a využití mobilní aplikace Praha 5 v mobilu.“, kterou vytváří a spravuje odbor ve Vaší gesci: odbor veřejného prostranství. Následně budu mobilní aplikaci „Praha 5 v mobilu“ pojmenovávat jen jako „aplikace“
rád bych znal odpovědi na následující otázky:
1. Kolik jsou celkové náklady na vytvoření aplikace na odboru veřejného prostranství?
2. Kolik činí udržovací náklady na aplikaci v současném roce?
3. Kolik občanů si aplikaci stáhlo a kolik jí používá? Pokud tato informace není dostupná tak proč není dostupná, protože taková zpětná vazba je zásadní způsobem vypovídá o efektivitě využití aplikace.
4. Kolik zaevidovaných podnětů pro činnost odboru veřejného prostranství dorazilo na ÚMČ Praha 5 prostřednictvím aplikace?
5. Kolik podnětů došlých z aplikace bylo vyřízeno kladně? Odmítnuto? Čeká na vyřízení?
Předem děkuji za odpovědi.
S pozdravem
RNDr. Radomír Palovský, CSc
zastupitel
V Praze 29. ledna 2019
Odpověď:
V Praze dne 1. 3. 2019
Intepelovaný: Martin Slabý, místostarosta
Interpelaci podal: RNDr. Radomír Palovský, CSc, člen zastupitelstva MČ Praha 5 dne 29. 1. 2019
Vážený pane Palovský,
Jak je Vám jistě známo, aplikace „Praha 5 v mobilu“ vznikla se několika záměry:
- Umožnit občanům Prahy 5 jednoduše a pohodlně podat podmět k řešení nepořádku a závad na veřejném prostranství a majetku, a tím se podílet na zvyšování kvality života na MČ Praha 5, protože městští úředníci nemohou být všude. Takto podané podněty jsou předávány na správcovskou firmu CENTRA a odbor, jehož jsem gestorem, pak dohlíží na vyřešení podnětu.
- Zvýšit informovanost občanů o plánovaných událostech a akcích, protože stávající internetové stránky MČ toto neumožňovaly a nové stránky, na které se čekalo celé minulé volební období, a stále nejsou kompletně dokončené, významné zlepšení nepřinesly.
- Zpřístupnit do mobilního telefonu další funkce a aplikace již provozované MČ (Podnikatelé na Praze 5, Body zájmu, …) nebo funkce nové, které by byly užitečné pro občany a návštěvníky Prahy 5 (Průvodce Prahou 5, SOS a krizová situace, Rezervace, Ankety).
Chci Vám také připomenout, že příprava této aplikace byla v programovém prohlášení rady minulé koalice, ve které jste byl členem. Úspěchem je, že i po mnoha peripetiích aplikace vznikla. Velkým problémem byla stálá absence nových internetových stránek pro napojení aplikace pro příjem článků a novinek a formální nepodpora či neochota z Vašeho odboru. Bohužel velkým neúspěchem aplikace je její nízká rozšířenost mezi občany, která je způsobená nízkou informovaností o její existenci. Odkaz na aplikaci není ani do dnešního dne umístěn na internetových stránkách MČ a neproběhla jakákoliv marketingová podpora, jako je např. zveřejnění v časopisu Pětka či letáku na přepážkách. Bohužel tyto činnosti nepatří do mojí gesce, takže nemám moc prostředků, jak pomoci s rozšířením povědomí o této aplikaci.
K Vašim otázkám:
1) Kolik jsou celkové náklady na vytvoření aplikace na odboru veřejného prostranství?
- Cena aplikace je rozděleny do 3 fází podle fází vývoje. Ceny jsou uvedeny bez DPH.
- Cena za první fázi: 1 003 200,- Kč (již proplaceno).
- Cena za druhou fázi: 456 000,- Kč (bude proplaceno po dokončení druhé fáze).
- Cena za třetí fázi: 398 800,- Kč (bude proplaceno po dokončení třetí fáze).
2) Kolik činí udržovací náklady na aplikaci v současném roce?
V celkové ceně za projekt (1 858 000,- Kč bez DPH) je zahrnuta servisní podpora po dobu dvou let od oficiální publikace (5. 9. 2018).
3) Kolik občanů si aplikaci stáhlo a kolik jí používá? Pokud tato informace není dostupná tak proč není dostupná, protože taková zpětná vazba je zásadní způsobem vypovídá o efektivitě aplikace.
Data jsou uvedena od existence aplikace, tedy od první oficiální publikace (5. 9. 2018). Jsou aktuální k datu 28. 02. 2019. Data jsou dostupná z Google Play konzole a iTunes Connect.
Android
- Počet instalací: 357 (kolikrát byla aplikace nainstalována).
- Počet aktivních instalací: 190 (kolik uživatelů má aplikaci nainstalovanou a spustili ji alespoň 1x za posledních 30 dní).
- Denní počet aktivních uživatelů: 32 (průměrný počet uživatelů, kteří denně aplikaci používají).
iOS
- Počet instalací: 54 (kolikrát byla aplikace nainstalována).
- Počet aktivních instalací: 17 (kolik uživatelů má aplikaci nainstalovanou a spustili ji alespoň 1x za posledních 30 dní).
- Denní počet aktivních uživatelů: 7 (průměrný počet uživatelů, kteří denně aplikaci používají).
4) Kolik zaevidovaných podnětů pro činnost odboru veřejného prostranství dorazilo na UMČ Praha 5 prostřednictvím aplikace?
5) Kolik podnětů došlých z aplikace bylo vyřízeno kladně? Odmítnuto? Čeká na vyřízení?
Data jsou uvedena od existence aplikace, tedy od první oficiální publikace (5. 9. 2018). Jsou aktuální k datu 28. 02. 2019.
- Celkový počet zaevidovaných defektů: 44
- Z celkového počtu vyřešeno: 38
- Z celkového počtu v řešení: 2
- Z celkového počtu čeká na zahájení řešení: 4
- Z celkového počtu odmítnuto: 0
Martin Slabý
místostarosta