FV ZMČ P5

Datum interpelace:
19. 03. 2015
Datum odpovědi:
20. 04. 2015
Interpelující:
Ing. Tomáš Adamják
Interpelovaný:
MUDr. Radek Klíma
Příloha interpelace:
Příloha odpovědi:

Interpelace:

MUDr. Radek Klíma

Starosta MČ Praha 5

 

Věc: interpelace – téma:  Finanční výbor Rady městské části

 

Vážený pane starosto,

interpeluji Vás ve věci fungování Finančního výboru, ve které jsem členem. Či spíše se Vás ptám, jaký je její smysl. Pokud má být Finanční výbor iniciativním a kontrolním orgánem Rady městské části, tak by měl mít možnost minimálně diskutovat na svých zasedáních s radním odpovědným za finance o připravovaných záměrech. Bohužel, kromě zasedání, kde byl velice formálně projednáván návrh rozpočtu 2015, jste se jako radní zodpovědný za ekonomiku úřadu, jednání neúčastnil a ani nezaznělo, že se omlouváte. Na jednáních Finančního výboru se projednávají pouze věci, které již dávno proběhly a na moji žádost, abychom se aktivně zapojili do finančního řízení úřadu, jsem vždy ujišťován, že to bude od příštího zasedání – bohužel není tomu tak. Informace z Rady městské části jsou minimální, resp. žádné

K čemu vlastně je tento Finanční výbor? Měl by mít postavení, které odpovídá požadavkům zákona o finanční kontrole, neboť je zřizován vrcholným orgánem obce a je na všech ostatních orgánech vyjma zastupitelstva nezávislý. Jeho nezávislost je zajištěna zákonem o obcích a mj. i tím, že členství ve výboru je nekompatibilní s výkonem některých funkcí v obecním úřadu.

Zatím mne napadá jediná odpověď: Člen koalice má funkci, finanční zvýhodnění a Rada má navenek fungující výbor …..

Pane starosto, žádám Vás o revizi svého přístupu k Finančnímu výboru, aby konečně pracoval dle smyslu, ke kterému byl zřízen.

Dále Vás žádám o sdělení kolik finančních prostředků je plánováno, respektive již bylo vyplaceno, v souvislosti s poslední  změnou organizační struktury úřadu, včetně finančních nákladů na odstupné, stěhování apod.  Několikrát jsem se snažil tuto informaci získat na Finančním výboru a vždy jsem byl přehlasován. Zřejmě je tato informace pro ostatní členy nezajímavá a bylo mi doporučeno Vaším kolegou radním Mgr. Budínem, který se zúčastnil na posledním jednání, že pokud stále trvám na této informaci, tak mám možnost interpelovat radního pro ekonomiku, proto Vás v této věci interpeluji a žádám podrobné písemné zdůvodnění organizačních změn včetně všech souvisejících nákladů.

Na závěr znovu podotýkám, že oblast financí a jejich kontrola je významnou součástí politiky městské části. Finanční výbor, jeho práce, odborné podklady a doporučení, by měly být důležitým článkem pro kvalitní a fundované rozhodování Rady městské části.

V Praze dne 19.3.2015

Ing. Tomáš Adamják

zastupitel a člen Finančního výboru

Odpověď:

Městská část Praha 5

MUDr. Radek Klíma

         Starosta

 

                                                                                                            Ing. Tomáš Adamják

                                                                                                           Zastupitel MČ Praha 5

 

Vážený pane zastupiteli,

 

reaguji tímto na Vaši interpelaci, přednesenou na zasedání zastupitelstva Městské části Praha 5, dne 19. 03. 2015.

 

Smysl nebo-li význam,náplň a řízení finančního výboru (dále jen „FV“) je stanovena v ustanovení § 100 odst. 2 zákona č. 131/2000 Sb. o hlavním městě Praze. Dále pak statutem FV a jednacím řádem výborů MČ Praha 5, které jsme si (včetně Vás) schválili.

FV se schází dle potřeby, minimálně 2x do měsíce. Na svých jednáních provádí finanční kontrolu a projednává materiály, které předkládají radní či vedoucí jednotlivých odborů. Jde o standardní práci, kterou odváděli členové FV i v minulých volebních období.  Navíc řešíme podněty spojené s finanční kontrolou od jednotlivých členů výboru. Bohužel, někteří noví zastupitelé či členové FV, mají milnou představu, že FV řídí finanční chod úřadu. Není tomu tak.

Dále zmiňujete formální projednávání rozpočtu MČ Praha 5 na rok 2015 (dále jen „rozpočet“). Projednávání rozpočtu proběhlo transparentně ve velkém jednacím sále, kde možnost účasti měli všichni zastupitelé a občané. Účastni byli také všichni radní a vedoucí odborů, aby mohly být zodpovězeny všechny dotazy, týkající se jednotlivých kapitol rozpočtu. Vyjma členů FV, možnost zúčastnit se a připomínkovat rozpočet z řad opozice využil pouze jeden zastupitel, kolega Herold. Jednotlivé kapitoly byly do detailu popsány vedoucím OEK Ing. Pecharem. Dotazy ze strany opozice nebyly žádné nebo pouze formální. Nepočítám Váš dotaz (změna org. struktury), který nebyl v programu jednání FV.

Očekával bych, že opozice využije možnost prosadit změny či úpravy při projednávání rozpočtu. K tomu toto projednávání sloužilo. Formálním jste ho učinili Vy svou nečinností. Dle Vaší účasti jsem pochopil, že o to ani zájem z Vaší strany nebyl. Za populismus pokládám přednesení připomínek až na zastupitelstvu, kdy dochází již ke schvalování rozpočtu.  

 

 

Jak sám uvádíte, jednání finančního výboru ohledně rozpočtu MČ Praha 5 pro rok 2015 jsem se zúčastnil. Přestože nejsem členem finančního výboru, při projednávání zásadní materie se samozřejmě zúčastním jednání výboru.

Ohledně Vašeho dotazu na změnu organizační struktury úřadu MČ Praha 5 a finančních nákladů spojených s odstupným uvádím následující – v období 1.11.2014 – 11.3.2015 byla vyplacena finanční částka ve výši 3.987.192 Kč, která nepřekročila rozpočtovanou částku a je ve výši 0,5 % rozpočtu MČ Praha 5 na rok 2015.

Náklady spojené se stěhováním, které souvisí s reorganizací, byly bez ekonomického dopadu na rozpočet. A to vzhledem k tomu, že naprostá většina zařízení a mobiliáře již byla ve vlastnictví MČ Praha 5. Rovněž práce spojené se stěhováním probíhaly v režimu – „in house“.

 

 

V Praze dne 15.4.2015

 

 

S pozdravem

 

 

MUDr. Radek Klíma

 starosta MČ Praha 5

Kontakt

Městská část Praha 5
nám. 14. října 1381/4
150 00 Praha 5

Tel.: +420 257 000 511 E-mail: podatelna@praha5.cz

ID datové schránky: yctbyzq

Podrobné kontakty a úřední hodiny

Sociální sítě