Dopravní napojení budov ČSOB

Datum interpelace:
20. 07. 2018
Datum odpovědi:
20. 07. 2018
Interpelující:
Mgr. Martina Pokorná
Interpelovaný:
JUDr. Tomáš Homola
Příloha odpovědi:

Interpelace:

25. zasedání Zastupitelstva Městské části Praha 5 dne 19. 6. 2018

Interpelace číslo 1

JUDr. Tomáš Homola
Radní ÚMČ Praha 5

Věc: Dopravní napojení nových budov ČSOB v Radlické ulici na stávající dopravní infrastrukturu

Vážený pane radní,

 

obracím se na vás jako na radního pro dopravu ve věci dopravního napojení nových budov ČSOB v Radlické ulici na stávající dopravní infrastrukturu.

 

V souvislosti se stavbou nových budov ČSOB vznikne komunikace, která propojí ulice Výmolova a Kutvirtova. To by umožnilo, aby řidiči, směřující od nové budovy ČSOB do centra města, nenajížděli na Radlickou na světelné křižovatce, ale zkracovali si cestu ulicemi Výmolova kolem školy pro sluchově postižené  – Kutvirtova – K Závěrce – Kesnerka – Pod Kesnerkou – Ke Koulce. I v opačném směru by se řidiči mohli vyhýbat přeplněné Radlické a přijíždět ulicemi Křížová – Na Konvářce – Pod Děvínem – Kroupova – Kutvirtova – Výmolova. V obou směrech by tak enormě zatěžovali rezidenční čtvrti na Brabenci a Dívčích Hradech. Oprávněné jsou i obavy místních obyvatel, že nová spojka bude nasávat i dopravu z Radlické, plíživě promění ulice v rezidenční čtvrti na Brabenci a Dívčích Hradech v tranzitní dopravní tepny a že nerespektování zákazu průjezdu a omezení rychlosti bude mít v této jedinečné lokalitě fatální dopad na kvalitu života obyvatel.

 

Místní občanský Spolek Dívčí hrady dohromady přistupuje k obavám konstruktivně, proto:

  • vytipoval riziková místa, kde nárůst intenzity dopravy vytváří kolizní situace,
  • identifikoval rizika, která vzniknou otevřením nových budov banky a zprovozněním napojení ulic Výmolova-Kutvirtova,
  • požaduje umístění radaru na měření rychlosti, který by v ideálním případě hlídal i dodržování omezení průjezdu,
  • inicioval dopravní studii podporující úpravy, které povedou ke zklidnění dopravy a zvýšení bezpečnosti chodců.

 

Spolek také navrhl řešení dopravní situace:

  • Upravit dopravní značení u problematických míst. Křižovatku Ke Koulce/Radlická upravit značením tak, aby autobus MHD nemohl být zablokován při vjíždění do křižovatky, kde pak pokračuje v jízdě v levém pruhu směr Anděl.
  • V ústí ulic Výmolova x Kutvirtova umístit značku přikazující jízdu vlevo směr Radlická. Tím (a důslednou kontrolou) se sníží atraktivita této komunikace a prospěje se i škole pro neslyšící. Tento návrh byl i konzultován s ČSOB s pozitivním výsledkem.
  • Stavebně upravit chodník u přechodu/zastávky MHD 231 Dívčí hrady tak, aby bylo nemožné autobus objet, je-li v zastávce, jako prevence nehod za účasti chodců.
  • V křižovatce Kutvirtova/K závěrce/Kroupova upravit značení tak, aby bylo zřejmé, která silnice je hlavní, případně řidičům připomenout přednost zprava.
  • Umístit do oblasti úsekové měření rychlosti, které vynutí dodržování omezeného průjezdu a  dodržování sníženého rychlostního limitu.

 

Ptám se vás, pane radní:

  1. Zasadíte se o to, aby dopravní řešení byla co nejšetrnější vůči lokalitě Dívčích hradů?
  2. Zda a jak byly zapracovány návrhy na řešení dopravní situace od místních obyvatel?

 

Předem děkuji za písemnou odpověď.

Mgr. Martina Pokorná
Členka ZMČ Praha 5                                                                V Praze dne 19. 6. 2018

 

 

Odpověď:

 

Městská část Praha 5                                                                            
JUDr. Tomáš Homola                                                                       
radní MČ P5

 

 

Vážená paní

Mgr. Martina Pokorná

členka ZMČ Praha 5

 

 

Praha 29. 6.2 018

 

 

 

Odpověď – Interpelace č. 1 – Dopravní napojení nových budov ČSOB v Radlické ulici na

                                                   stávající dopravní infrastrukturu

 

 

 

Vážená paní magistro,

 

k Vámi podané interpelaci ve věci dopravního napojení nových budov ČSOB v Radlické ul. na stávající dopravní infrastrukturu uvádím na Vaše dotazy následující:

 

1)      Zasadíte se o to, aby dopravní řešení byla co nejšetrnější vůči lokalitě Dívčích hradů­?

 

 

Ano. A proto jsme i s tímto cílem zadali zpracování projektu na instalaci stacionárních měřičů rychlosti projíždějících vozidel s tím, že mezi vytipovanými místy je i  úsek v ul. Pod Kesnerkou. Současná pozice byla oproti předchozímu návrhu upravena na základě připomínky spolku Dívčí  hrady dohromady.

 

Současně však uvádím, že schválení dopravních opatření a dopravního značení jsou plně

v kompetenci přenesené působnosti (Odbor dopravy ÚMČ P5, Policie ČR a vlastník komunikace, kterým je hl. m. Praha), nikoliv orgánů samosprávy MČ P5.

 

2)      Zda a jak byly zapracovány návrhy na řešení dopravní situace od místních obyvatel?

 

 

Problematika s dopravní situací v oblasti Dívčích hradů, Závěrky a Kesnerky byla několikrát předmětem jednání Komise dopravní (na kterou Vás zvu) s tím, že má být zadána studie celkového dopravního a stavebně technického řešení těchto lokalit, jež budou hrazeny z rozpočtu MČ P5. S ohledem na proběhlá jednání se zástupci spolku Dívčí hrady dohromady předpokládám, že většina jejich připomínek bude do navrhovaných dopravních řešení zapracována.

 

 

 

 

 

Tato studie nebyla zahrnuta do rozpočtu MČ Prahy 5 na rok 2018, takže pokud nebudou vyčerpány schválené finanční prostředky, naskýtá se možnost zrealizovat studii za zbývajících finančních prostředků.

 

Opět však zdůrazňuji, že schválení dopravního značení a dalších úprav komunikační sítě nenáleží do působnosti samosprávných orgánů, ale působnosti přenesené.

 

 

 

 

S pozdravem

 

 

JUDr. Tomáš  H o m o l a

radní MČ Praha 5

 

 

 

Kontakt

Městská část Praha 5
nám. 14. října 1381/4
150 00 Praha 5

Tel.: +420 257 000 511 E-mail: podatelna@praha5.cz

ID datové schránky: yctbyzq

Podrobné kontakty a úřední hodiny

Sociální sítě