Stanovisko k uzavření části Smetanova nábřeží a Malostranského náměstí
Interpelace:
Vážený pan předseda dopravního výboru
Ing. Jan Panenka
Štefánikova 13 a 15
150 22 Praha 5
V Praze 26. 1. 2021
Interpelace:
Stanovisko k uzavření části Smetanova nábřeží a Malostranského náměstí
Vážený pane předsedo
dne 13. 1. 2021 přijala rada MČ Praha 5 stanovisko k pracovní verzi studie útlumu automobilové dopravy v centru Prahy týkající se uzavření části Smetanova nábřeží a Malostranského náměstí.
Dále dne 20. 1. 2021 rada MČ Praha 5 schválila negativní stanovisko k návrhu celotýdenního režimu vyhrazeného jízdního pruhu pro BUS,IZS, taxi a kola.
Táži se, proč tyto důležité materiály nebyly nejprve projednány ve výboru dopravy, jehož jste předsedou, ale byly Vámi rovnou předloženy do rady.
S pozdravem,
Ing. Josef Cuhra
zastupitel, předseda klubu KDU a nezávislých
Odpověď:
Vážený pan
Ing. Josef Cuhra
zastupitel, předseda klubu KDU a nezávislých
V Praze, 11.02.2021
Vážený pane zastupiteli Cuhro,
k Vaší interpelaci „Stanovisko k uzavření části Smetanova nábřeží a Malostranského nábřeží“ mohu uvést následující:
Výbor dopravní je poradním orgánem jak Rady, tak Zastupitelstva MČ Praha 5. VYDO se schází jedenkrát za měsíc a oba zmiňované materiály byly předloženy urgentně na zasedání RMČ P5 ve dnech 13.01.2021 a 20.01.2021 na pokyn členů Rady. RMČ tyto materiály na svém zasedání schválila plným počtem hlasů ( Usnesení RMČ/2/31/2021 a RMČ/3/46/2021) a nevyžadovala stanovisko VYDO.
K oběma materiálům proběhla otevřená diskuse, kde jsem vylíčil průběh tří společných jednání s náměstkem primátora panem Scheinherrem, i se zástupci Dopravních podniků a.s., Ropidu, TSK a.s. a městských částí Praha 1,2,6. Výsledkem těchto jednání byl úkol předložit analýzu průjezdnosti na základě kamerových systémů, které nabídl poskytnout radní Prahy 1 ing. Bureš. Tyto analýzy nám však nebyly nikdy poskytnuty v požadovaném rozsahu, ačkoliv byly přislíbeny náměstkem panem Scheinherrem.
Debatě jsme se nevyhýbali a poslední schůzka na MHMP byla bez náhrady zrušena. Až na základě usnesení RMČ byla náměstkem Scheinherem opět vyvolána debata na toto téma, ale k jednání ještě nedošlo. Jsem zastáncem jakéhokoli řešení, které by pomohlo dopravě v naší městské části, ovšem na základě objektivně vytvořené analýzy.
Obdržel jsem informaci, že podnět k celotýdennímu režimu vyhrazeného jízdního pruhu pro BUS, ke kterému se následně přidal Ropid a opět bez vypovídající analýzy, vyšel z Cyklo – komise MHMP. V současnosti se toto opatření na Odboru dopravy MHMP vrátilo do původního režimu.
S pozdravem
Ing. Jan Panenka
předseda výboru dopravního