“Pětka” zadá zpracování studií a projektů na řešení cyklodopravy, první na řadě jsou ulice Nábřežní a Hlubočepská
15/03/2016Radnice Prahy 5 nechá zpracovat studie a projekty cyklo-opatření v ulicích Nábřežní a Hlubočepská. Další studie na rozvoj cyklo-dopravy a zvýšení bezpečnosti cyklistů a pěších budou ještě v letošním roce následovat.
Rada MČ Praha 5 vybrala zpracovatele studie a projektu cyklo-opatření v ulicích Nábřežní a Hlubočepská.
„Nábřežní by se měla stát součástí páteřní cyklistické trasy podél Vltavy, resp. plnohodnotnou, severo – jižní spojnicí mezi Hořejším a Janáčkovým nábřežím, kde již jsou vyhrazené pruhy pro cyklisty. Hlubočepská je zase cyklisty pravděpodobně nejvyužívanější komunikace v Praze 5, je zde proto potřeba zvýšit jejich bezpečnost,“ říká radní Prahy 5 Petr Hnyk (SZ).
Radnice v letošním roce plánuje vyhotovení i dalších studií a projektů, které budou řešit zvýšení bezpečnosti, plynulosti a komfortu cyklodopravy na území Prahy 5. Jednat se má například o tramvajovou estakádu Hlubočepy – K Barrandovu, Prokopské údolí u Opatřilky, územní napojení Dvoreckého mostu a dopravní uzel Lihovar, oblast Vidoule, Dívčích hradů, ulici Na Václavce s napojením do jednotlivých území, nebo ulici Holečkova. Zároveň městská část plánuje investice do cyklostojanů a chráněných stání pro cyklisty, aby zvýšila kvalitu cyklistického mobiliáře a rozšířila možnost bezpečného odložení jízdního kola.
Nábřežní
Pro vedení cyklistické severo-jižní dopravy je vhodné využít smíchovskou náplavku. S jejím využitím počítá i generel cyklistické dopravy hl. m. Prahy, je však třeba zajistit obousměrný provoz Nábřežní, respektive od křižovatky ulic Janáčkovo nábřeží – Kořenského po severní vjezd na smíchovskou náplavku. Obousměrné zprůjezdnění si vyžádá jak úpravu stávajícího dopravního značení, tak redukci počtu parkovacích míst. Aby byla redukce parkovacích míst co nejnižší, prověří poptávaná studie nároky na různé varianty vedení cyklotrasy. Vybraná varianta bude zpracována do projektu a podkladů potřebných pro stanovení dopravního značení.
Pro vedení cyklistické dopravy ze severu na jih je vhodné využít smíchovskou náplavku zejména z těchto důvodů:
- Smíchovská náplavka je od 1. 1. 2016 v režimu pěší zóny s povoleným vjezdem kol
- TSK realizuje projekt lávky na Císařskou louku
- TSK realizuje projekt tzv. „Uzlu Lihovar“, který řeší vazby cyklistických tras v tomto území
- MČ Praha 5 má stavební povolení na cyklostezku na smíchovské náplavce a má připravený projekt cyklostezky od železničního mostu k připravované lávce na Císařskou louku.
- V souvislosti s rekonstrukcí tramvajové trati v ulici Nádražní, připravované DP Praha, lze očekávat v roce 2018 zásadní omezení provozu v místě současného vedení páteřní cyklotrasy A1
Hlubočepská
Ulicí Hlubočepská prochází cyklisty frekventovaný úsek cyklotrasy A12, který na obou koncích navazuje na chráněné úseky cyklotras. Celoroční průjezd cyklistů v posledních dvou letech osciluje okolo 250 cyklistů za den v každém směru jízdy. Denní minima se pohybují od cca 20 cyklistů v zimním období až po 500 – 900 cyklistů v sezóně v každém směru jízdy. Komunikaci využívají jak dopravní, tak rekreační cyklisté, kteří mají rozdílné požadavky na řešení komunikace. Studie se proto bude zabývat nejen chráněným vedením cyklotrasy, ale i tím, jak oběma cyklistickým skupinám vyhovět.