Vyřizování stížností, připomínek, podnětů a petic občanů
Základní informace
Podněty, připomínky a stížnosti jsou podání občana, skupiny občanů nebo sdružení občanů, jimiž se domáhají ochrany svých práv, chráněných zájmů, případně upozorňují na nedostatky v činnosti orgánů MČ Praha 5.
Podání občanů adresované Zastupitelstvu MČ Praha 5 a Radě MČ Praha 5 přijímá Odbor Kancelář městské části, Oddělení organizační MČ Praha 5. Podání občanů adresované starostce MČ Praha 5, přijímá Odbor Kancelář starostky MČ Praha 5. Podání občanů adresované jednotlivým místostarostům a radním MČ Praha 5, přijímají jejich sekretariáty.
Stížnosti na jednání zaměstnanců MČ Praha 5, adresuje občan vedoucímu příslušného odboru MČ Praha 5 – Úřadu MČ Praha 5, jedná-li se o vedoucího odboru MČ Praha 5 – Úřadu MČ Praha 5, pak tajemnici MČ Praha 5 – Úřadu MČ Praha 5. Opakované stížnosti, nebo v případech, kdy si občan není jistý, kterému orgánu MČ Praha 5 či odboru MČ Praha 5 má stížnost zaslat, může své podání adresovat Oddělení kontroly a stížností, Odboru Kancelář tajemnice Úřadu MČ Praha 5.
Petice jsou žádosti, návrhy a stížnosti ve věcech veřejného nebo společného zájmu. Musí být písemné, a musí pod ní být uvedeno jméno, příjmení a bydliště těch, kdo ji podávají, respektive další náležitosti dle zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním. Jestliže podává petici petiční výbor, musí být uvedena jména, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy výboru v této věci zastupovat.
Odbor Kancelář MČ Praha 5, Oddělení organizační, ve spolupráci s RMČ Praha 5, který petici vyřizuje, je povinen tomu, kdo ji podal nebo tomu, kdo zastupuje členy petičního výboru, do 30 dnů odpovědět.
Kdo je oprávněn jednat
- fyzická osoba
- právnická osoba
Způsob řešení
Písemné podání se zasílá poštou nebo podává přímo v podatelně MČ Praha 5 – Úřadu MČ Praha 5,
elektronické podání se zasílá na adresu elektronické podatelny podatelna@praha5.cz
Ústní podání po sepsání písemného záznamu u adresáta (na příslušném odboru nebo v sekretariátu odboru) obdrží občan kopii záznamu s potvrzeným převzetím.
Kde lze řešit
Úřední budovy MČ Praha 5 – Úřad MČ Praha 5
nám. 14. října 1381/4, Praha 5,
Štefánikova 13,15,17, Praha 5
Návštěvní hodiny:
po telefonické dohodě
Úřední hodiny podatelny
Po a St 8:00 – 18:00
Út a Čt 8:00 – 15:30
Pá 8:00 – 15:00
Poslední požadavek občana k vyřízení je přijímán 10 minut před koncem úředních hodin
Forma podání
- písemná stížnost, připomínky, podněty – bez formuláře
- ústní stížnost, návrh, připomínka nebo podnět – sepsání písemného záznamu (protokolu) na příslušném odboru nebo v sekretariátech odborů, popř. na oddělení kontroly a stížností,
- petice – náležitosti dle zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním
- e-mail na adresu – podatelna@praha5.cz
- datová schránka – 48ia97h
Poplatky a lhůty
Poplatky
- správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny
Lhůty
- stížnosti, připomínky a podněty se řeší ve lhůtě do 60 dnů
- petice se řeší ve lhůtě do 30 dnů
Ve výjimečných případech může vedoucí odboru, který na Úřadu MČ Praha 5, záležitost vyřizuje, souhlasit s překročením této lhůty a vyrozumět o svém rozhodnutí stěžovatele.
Formuláře
- bez formuláře
Právní úprava
- Zákon č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze, ve znění pozdějších předpisů
- Zákon č. 85/1990 Sb., o právu petičním, v platném znění
- Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění