Městská část Praha 5 získá nový informační systém – práce na projektu Rozvoj služeb e-Governmentu již začaly
10/09/2012Zástupci městské části Praha 5 a hl. města Prahy (řídícího orgánu programu Praha–Konkurenceschopnost) podepsali dne 19. července 2012 smlouvu o financování projektu Rozvoje služeb e-Governmentu. Tímto aktem získala městská část dotaci ve výši 14 802 867,50 Kč určenou na digitalizaci archivu městské části a elektronizaci chodu úřadu.
Cílem projektu je zvýšení efektivity informačních systémů Úřadu městské části Praha 5. Nový systém zjednoduší především komunikaci občanů s úřadem, neboť mimo jiné nabídne nové webové rozhraní, které umožní rychle a dostupně předávat lidem důležité informace.
„Občané přijdou do styku s tzv. prezentační vrstvou systému, což budou nové internetové stránky s přívětivou grafikou a jednoduchou orientací, které umožní intuitivní vyhledávání informací a umožní podávat žádosti na úřad elektronickou cestou,” dodává vedoucí projektu Daniel Ottomanský.
Hlavní náplní projektu e-Governmentu je integrace procesů souvisejících s chodem úřadu do jednotného systému a minimalizace papírové evidence. Obrovské denní množství papírů nahradí v co největší míře elektronická evidence.
„Za tímto účelem budou nově nakoupeny nové servery, datová úložiště, skenovací linky a příslušný software. Práce na projektu již běží naplno, nyní probíhá například výběr dodavatelů jednotlivých částí projektu,“ přiblížil podobu „informatiky v novém“ vedoucí projektu.
Realizační fáze projektu bude dokončena do konce příštího roku, od roku 2014 začne celý systém sloužit veřejnosti.
Více informací o Operačním programu Praha – Konkurenceschopnost najedete na prahafondy.eu