příliš otevřená radnice
Interpelace:
Vážený pan
MUDr. Radek Klíma
starosta Městské části Praha 5
Interpelace ve věci: „Příliš otevřená, až riziková radnice”
Vážený pane starosto,
Přesto že se nové vedení městské části Praha 5 hlásí k principu otevřené radnice, velmi mě překvapila skutečnost, že se dveře radnice otevřely až tak zeširoka, že je možné, aby si bezdomovec myl své přirození v automatu na studenou a teplou vodu umístěném u výtahu v prvním patře radnice. Také byli již zaznamenány případy, kdy si tito občané berou lístky s pořadím na služby radnice, aniž by cokoli chtěli. Čekají tak v čekárně společně s lidmi, kteří si přišli vyřídit své záležitosti. Aniž bych se tím chtěl dotknout nelehké společenské situace těchto osob, musím se ptát vás pane starosto:
1) Jak chcete garantovat občanům Prahy 5 a zaměstnancům radnice, že ve společné čekárně nebudou výše zmíněnými osobami nakaženi infekční chorobou, nedostanou svrab, nechytnou vši, nebudou okradeni, či fyzicky napadeni, tak jak se to stalo v nedávné době v pražském metru.
2) Jak budete garantovat, aby se neopakoval podobný exces, který se stal u automatu s vodou v prvním patře radnice.
3) Proč plýtváte zcela nekoncepčně peníze na nemocnici a další služby pro bezdomovce, když na toto má MHMP vyčleněny finanční fondy.
V Praze dne 19. března 2015
Jan Trojánek
zastupitel za politické hnutí ANO 2011
Odpověď:
Městská část Praha 5
MUDr. Radek Klíma
Starosta
Jan Trojánek
Zastupitel MČ Praha 5
Vážený pane zastupiteli,
reaguji tímto na Vaši interpelaci, přednesenou na zasedání zastupitelstva Městské části Praha 5, dne 19. 03. 2015.
uvědomuji si, že stavební dispozice přízemí sídla úřadu MČ Praha5 ve Štefánikově ulici není ideální. Bohužel jsme limitováni požadavky a směrnicemi Národního památkového ústavu a historickým uspořádáním budovy. Odbor hospodářské správy ve spolupráci s Odborem bezpečnostním a prevence kriminality se již zabývá zadáním studie, která bude podrobně řešit funkčnost a užití prostoru přízemí se splněním požadavků na bezpečnost, hygienu a osobní ochranu. Zmíněná studie by měla vést k ideálně rozvrženému pohybu všech osob v prostoru přízemí úřadu MČ. Uvažujeme o rozdělení organizačních částí pro návštěvníky úřadu, pro zaměstnance i pro žadatele. Při zpracovávání tohoto projektu se musí vzít v patrnost architektonické zpracování, vhodné stavební uspořádání a ze zákona vyplývající bezpečnostní a hygienické prvky. Současně je nutno zajistit minimalizaci narušení chodu úřadu. Tyto faktory je nutné zkoordinovat s historickým členěním, požadavky Národního památkového ústavu a s reálným technickým a organizačním provedením přestavby budovy. Uvažované změny v prostorové dispozici přízemí by měly vést k zajištění bezpečí všech občanů a zaměstnanců úřadu a v neposlední řadě garantovat dodržení hygienických norem a ochranu soukromí žadatelů.
MČ Praha 5 jedná plně v souladu s dokumentem „Koncepce prevence a řešení problematiky bezdomovectví v ČR do roku 2020“. Všechny organizace zabývající se pomocí lidem bez přístřeší fungují na základě dobrovolnosti využívání těchto služeb, není proto v pravomocech MČ Praha 5 nařizovat povinné využívání těchto služeb. Odbor bezpečnostní a prevence kriminality úzce spolupracuje s městskou policií na řešení problematiky bezdomovectví.
V Praze dne 8.4.2015
S pozdravem
MUDr. Radek Klíma
starosta MČ Praha 5