Průzkumy veřejného mínění
Datum interpelace:
06. 12. 2007
Datum odpovědi:
14. 02. 2008
Interpelující:
RNDr. Jan Martinec, CSc.
Interpelovaný:
JUDr. Milan Jančík, MBA
Interpelace:
Průzkumy veřejného mínění za 650 tisíc korun
pan
JUDr. Milan Jančík, MBA
starosta Městské části Praha 5
V Praze 10. 1. 2008
Interpelace ve věci průzkumů veřejného mínění
Vážený pane starosto,
za prvních deset měsíců roku 2007 zaplatila MČ Praha 5 firmě Komunikační služby s.r.o., která je personálně spjata s firmou Vydavatelství 2000 (vydávající Pražskou pětku) za průzkumy veřejného mínění bezmála 650 tisíc korun!
Žádám Vás tímto o odpovědi na následující otázky:
1. Kolik průzkumů veřejného mínění si MČ Praha 5 nechala dělat v letech 2004, 2005 a 2006 a kolik to MČ Praha 5 stálo?
2. Jakými firmami byly výzkumy provedeny?
3. Jaké otázky byly v jednotlivých výzkumech kladeny?
4. Jakým způsobem byly výsledky použity (odrazily se tyto výsledky v řízení MČ Praha 5 a pokud ano, jak)?
5. Jsou informace o těchto průzkumech (zadání a výsledky) uveřejněné na webových stránkách MČ Praha 5, a pokud ne, proč?
Dále vás žádám o kompletní kopie metodické a výsledkové části těchto průzkumů.
Předem děkuji za odpovědi a další materiály.
S pozdravem
RNDr. Jan Martinec, CSc.
Předseda politického Klubu Strany zelených ZMČ P5
Odpověď:
V Praze dne 14. února 2008
Věc: Interpelace – Průzkum veřejného mínění
Pane doktore,
k vašim otázkám ohledně průzkumu veřejného mínění sděluji následující:
1) V roce 2004 bylo učiněno 9 průzkumů veřejného mínění, a v letech 2005 a 2006 jedenáct výzkumů ročně. Jeden výzkum stál 69 000,- Kč.
2) Výzkum prováděli společnosti Agentura GM a Komunikační služby
3) Dotazník je k dispozici v Kanceláři městské části Praha5
4) Sociologický výzkum slouží jako podklad pro řízení a rozhodování. Občané vyjadřují svou spokojenost s prací rady městské části Praha 5 a starosty, což slouží jako podklad ke zkvalitnění práce vedení městské části.
5) Průzkum naznačuje u většiny politických subjektů volební preference pod 15%. Při jejich zveřejnění bychom jistě byli těmito subjekty napadení za neobjektivnost a snižování jejich důvěryhodnosti u voličů.
S úctou
JUDr.Milan Jančík, MBA