Poskytování informací o stavu životního prostředí
Položka situace | Popis situace |
---|---|
1. Identifikační číslo návodu: | |
2. | |
3. Název: |
Poskytování informací o stavu životního prostředí |
4. Popis: |
Upraveno zákonem č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí, ve znění pozdějších změn. |
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.): |
Každá fyzická nebo právnická osoba - dále jen žadatel. |
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace: |
Žadatel může za účelem získání informace o životním prostředí požádat o zpřístupnění informace. Svou žádost nemusí odůvodňovat. Odbor ochrany životního prostředí Úřadu MČ Praha 5 posoudí, zda je příslušný k řešení podání v rámci platných kompetencí a Statutu hl. m. Prahy. Pokud je řešení záležitosti v kompetenci jiného orgánu či odboru, bude tomuto neprodleně postoupena, a žadatel o tom vyrozuměn. |
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace: |
Žádost lze učinit: - ústně - Odbor ochrany životního prostředí Úřadu MČ Praha 5, nám. 14. října 4, Praha 5, 3. patro, úřední hodiny: PO a ST 8:00 - 18:00, V případech ústních, telefonických, telegrafických žádostí nebo žádostí zaslaných jinou elektronickou formou si orgán vyžádá jejich písemné nebo ústní doplnění do protokolu. Věc bude zaevidována a přidělena příslušnému pracovníkovi podle svěřeného úseku nebo podle uvážení vedoucího odboru a vedoucího oddělení. |
8. Na kterém úřadu můžete tuto životní situaci řešit: |
Úřad městské části Praha 5 |
9. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit: |
Odbor ochrany životního prostředí ÚMČ Praha 5 |
10. Jaké doklady a informace musíte mít s sebou: |
Podle typu požadované informace např. situační plánek, projekt apod. Doporučujeme uvést telefonický kontakt nebo elektronickou adresu. |
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici: |
Nejsou |
12. Jaké jsou v této situaci správní poplatky a jak je máte uhradit: |
Lze žádat úhradu ve výši, která nesmí přesáhnout náklady spojené s pořízením kopií, opatřením technických nosičů dat a s odesláním informací žadateli. V případě požadavku o zpřístupnění informace na technickém nosiči dat je žadatel povinen uhradit jeho cenu nebo přiložit technicky použitelný nosič dat. |
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení: |
V případě nesrozumitelné nebo příliš obecně formulované žádosti je žadateli do 15 dnů od obdržení žádosti zaslána výzva k jejímu upřesnění. Žadatel je povinen tuto žádost bez zbytečného odkladu, nejpozději do 15 dnů, v požadovaném rozsahu upřesnit. Pokud žadatel do 15 dnů žádost neupřesní, má se za to, že od své žádosti upustil. Pokud je žádost podána u orgánu, jenž nemá dotyčnou informaci k dispozici, je jeho povinností sdělit žadateli nejpozději do 15 dnů od obdržení žádosti, že požadovanou informaci nemůže poskytnout. Pokud žádost směřuje k poskytnutí zveřejněné informace, může orgán nejdříve, nejpozději však do 15 dnů, místo poskytnutí informace žadateli sdělit údaje umožňující vyhledání a získání zveřejněné informace. V případě, že žadatel na přímém poskytnutí této informace trvá, je mu poskytnuta. Informace jsou zpřístupněny nejpozději do 30 dnů od obdržení žádosti, pokud s ohledem na zvláštní okolnosti není potřeba prodloužení této lhůty, nejvýše do 60 dnů. |
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) postupu: |
Podle konkrétní situace. |
15. Jaké další činnosti jsou po vás jako žadateli požadovány: |
Spolupráce při upřesnění žádosti. |
16. Můžete využít tuto elektronickou službu: |
ozp@praha5.cz |
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje: |
Zákon č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí, ve znění pozdějších změn |
18. Jaké jsou související předpisy: |
Statut hl. m. Prahy - podle něj jsou přiděleny kompetence jednotlivým MČ |
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují: |
Opravné prostředky v případě vydaných rozhodnutí jsou stanoveny správním řádem a podávají se v zákonem stanovené lhůtě k Magistrátu hl. m. Prahy prostřednictvím Odboru ochrany životního prostředí Úřadu MČ Praha 5. Rozhodnutí o odepření poskytnutí informace nebo o utajení její oddělitelné části lze po vyčerpání řádných opravných prostředků napadnout žalobou u soudu. |
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení předepsaných povinností: |
Podle platné legislativy. |
21. Nejčastější dotazy veřejnosti na toto téma a odpovědi na ně: | |
22. Potřebujete se k věci dozvědět víc? |
Odbor ochrany životního prostředí ÚMČ Praha 5 |
23. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě, a to: |
Magistrát hl. m. Prahy |
24. Související životní situace a návody, jak je řešit: | |
25. Za správnost návodu odpovídá útvar: |
Odbor ochrany životního prostředí |
26. Za správnost návodu odpovídá pan/paní: | |
27. Návod je zpracován podle právního stavu ke dni: |
02. 06. 2020 |
28. Kdy byl návod naposledy aktualizován nebo ověřena jeho správnost: |
02. 06. 2020 |
29. Datum konce platnosti návodu: | |
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení dané životní situace: |