Interpelace ve věci interaktivní desky Úřadu MČ Praha 5 na náměstí 14. října

Datum interpelace:
03. 12. 2024
Datum odpovědi:
20. 12. 2024
Interpelující:
Mgr. Renáta Zajíčková
Interpelovaný:
Mgr. Radka Šimková

Interpelace:

Interpelace ve věci interaktivní desky Úřadu MČ Praha 5 na náměstí 14. října

Interpelace je určena pro:
starostku Mgr. Radku Šimkovou

Vážená paní starostko,
Interpeluji Vás ve věci fungování úřední desky ÚMČ Praha 5 na náměstí 14. října.
Každá obec má povinnost provozovat úřední desku, na které zveřejňuje povinné informace vyplývající z agend odborů obce, například výběrová řízení nebo dopravní omezení. Proto je povinností úřadu úřední desku průběžně aktualizovat a uchovávat ji v provozuschopném a funkčním stavu. V minulém volebním období bylo rozhodnuto, že původní úřední deska bude nahrazena moderní interaktivní tabulí s cílem aktuálně a moderně informovat občany Prahy 5. Úřední desky formou interaktivní komunikace jsou běžnou součástí informačních kanálů obcí a měst České republiky, patří k oblíbeným zdrojům o dění v dané obci, městě nebo městské části.
Bohužel dnešní stav úřední desky nenaplňuje zákonné povinnosti úřadu. Stav tohoto informačního kanálu je nevyhovující, dokonce vyprovokoval dlouholetou obyvatelku Prahy 5 žijící na ….. k vystoupení na zastupitelstva městské části dne 12. listopadu. Je evidentní, že o tento informační kanál nikdo nepečuje, nevkládá do něj aktuální informace a neplní funkci úřední desky, která je povinnou součástí činností každé samosprávy.
Kromě těchto zásadních nedostatků, a to nemožnost prostřednictvím úřední desky řádně informovat občany, vykazuje nedostatky i estetického charakteru. Úřední deska je znečištěna například pavučinami a jinými zdroji nečistoty.
Vážená paní starostko, sdělte mi prosím:
– Kdo a kdy rozhodl o tom, že tato interaktivní úřední deska Úřadu městské části Prahy 5 bude nahrazena jinou
– Jaké je nové místo úřední desky Úřadu městské části Prahy 5 a kdo se o ni stará
– Jaký je záměr s původní interaktivní úřední deskou
Pokud úřední (interaktivní) deska nadále plní svojí původní funkci, sdělte mi následující:
– Kdo je pověřen vkládáním aktuálních informací o chodu úřadu
– Kdo rozhoduje o obsahu interaktivní úřední desky
– Kdo kontroluje a zodpovídá za plnou funkčnost úřední desky
– Kdo zodpovídá za informační tabule po celé Praze 5
– Jak často jsou tyto informační tabule aktualizovány
– Jak často je software interaktivní úřední desky aktualizován a kým

Předem děkuji za odpověď.

V Praze dne 3. prosince 2024

Mgr. Renáta Zajíčková – zastupitelka Prahy 5

Odpověď:

Vážená paní
Mgr. Renáta Zajíčková
Zastupitelka Praha 5

Praha 17.12.2024

Vážená paní zastupitelko,

dovolte mi reagovat na Vaši interpelaci vznesenou na 13. zasedání ZMČ Praha 5 konaného ve dnech 12.112024 a 03.12.2024 určenou pro paní starostku Mgr. Radku Šimkovou.

1) Kdo a kdy rozhodl o tom, že tato interaktivní úřední deska Úřadu městské části Prahy 5 bude nahrazena jinou.
Ad 1) Rozhodnutí o pořízení informačního panelu bylo ze strany vedení MČ Praha 5 v roce 2021. Realizace byla řešena v rámci několika odborů ÚMČ Praha 5. Oficiální úřední deska MČ Praha 5 je pouze jedna, a to na budově Preslova 5. Informační panel není jako oficiální úřední deska MČ Praha 5 i přes to, že tam může být zveřejňován stejný obsah jako je na úřední desce. Na informačním panelu jsou vkládány i další informace z ÚMČ Praha 5 a z MČ Praha 5.
V současné době probíhá nastavování komplexní správy informačního panelu, a to jak po obsahové stránce, tak i po stránce servisní a údržbové.

2) Jaké je nové místo úřední desky Úřadu městské části Prahy 5 a kdo se o ni stará.
Ad 2) Úřední deska Městské části Praha 5 je na budově Preslova 5. O úřední desku MČ Praha 5 se stará Odbor informatiky ÚMČ Praha 5.

3) Jaký je záměr s původní interaktivní úřední deskou.

Ad 3) Nebylo přijato žádné rozhodnutí, že by informační panel (venkovní elektronická úřední deska) na nám. 14. října měl být nahrazen jiným. Předpokládá se její další fungování na stejném místě.

4) Kdo je pověřen vkládáním aktuálních informací o chodu úřadu.

5) Kdo rozhoduje o obsahu interaktivní úřední desky.

Ad 4–5) Aktuální informace na úřední desku ÚMČ Praha 5 vkládají jednotlivé odbory úřadu v rámci své agendy a zákonných povinností.

6) Kdo kontroluje a zodpovídá za plnou funkčnost úřední desky.

Za provoz elektronické úřední desky MČ odpovídá dle platného Organizačního řádu ÚMČ Praha 5 Odbor informatiky (OIN), Oddělení správy ICT provozu a podpory uživatelů.

7) Kdo zodpovídá za informační tabule po celé Praze 5.

ÚMČ Praha 5 spravuje fyzické vývěsky MČ. Dle platného Organizačního řádu ÚMČ Praha 5 za ně odpovídá Odbor vnějších vztahů a komunikace (OVK), Oddělení PR, tiskové a protokolu.

8) Jak často jsou tyto informační tabule aktualizovány.

Fyzické vývěsky MČ jsou pravidelně aktualizovány před konáním zasedání ZMČ Praha 5. Nepravidelně probíhají také další aktualizace, a to v závislosti na možnostech Odboru Kancelář tajemníka (KTA), Oddělení hospodářské správy a spisové služby (poskytnutí vozu s řidičem).

9) Jak často je software interaktivní úřední desky aktualizován a kým.

Software interaktivní úřední desky na Preslově 5 (ne informační panel) je aktualizován dle potřeby 4x za rok společností BSS Praha, s.r.o. na základě Servisní smlouvy.

Průběžná údržba systému zahrnuje:
• Vzdálenou údržbu serveru prostřednictvím připojení VPN
• Vzdálenou údržbu boxů prostřednictvím připojení VPN
• Aktualizaci systémového prostředí (operačního systému) ve smyslu průběžně vydávaných aktualizovaných balíků částí operačního systému na servęru i na boxech

Ing. Bohumila Budková
Tajemnice úřadu MČ Praha 5

Kontakt

Městská část Praha 5
nám. 14. října 1381/4
150 00 Praha 5

Tel.: +420 257 000 511 E-mail: podatelna@praha5.cz

ID datové schránky: yctbyzq

Podrobné kontakty a úřední hodiny

Sociální sítě