Dohodáři - poradce radního Vrkoče

Datum interpelace:
16. 04. 2024
Datum odpovědi:
15. 05. 2024
Interpelující:
Josef Endal
Interpelovaný:
Ing. Milan Vrkoč

Interpelace:

Téma: Dohodáři – poradce radního Vrkoče
Interpelovaný: Ing. Milan Vrkoč-radní
Interpelace
Pane radní Vrkoči,
se zaujetím jsem si prostudoval pracovní výkazy Vašeho poradce pana … Bohužel jsem v těchto výkazech nenašel konkrétní obsah uváděných činností. Proto Vás zdvořile žádám o poskytnutí písemných dokladů (výstupů atp.) k níže uvedeným případům (rešerším, konzultacím atp.).
1) 6.2. 2023 – Rešerše tržních míst ostatních městských částí + zimní údržba 8 hod.
2) 6.4. 2023 – Rešerše a konzultace materiálů do rady 8 hod.
3) 19.4. 2023 – Rešerše rozdělení velkoobjemových kontejnerů od Magistrátu 5 hod.
4) 2.5. 2023 – Rešerše a konzultace materiálů do rady 8 hod.
5) 19.5. 2023 – Rešerše čištění párou a její alternativy 4 hod.
6) 22.5. 2023 – Příprava schůzky k motolské skládce. Zajištění vrat při vstupu – zjištění majetkových poměrů a možnosti využití pozemků kolem pramene JIH 8 hod.
7) 1.6. 2023 – komunikace s občany na sociálních sítích 6 hod.
8) 28.6. 2023 – Administrativní práce – emailová korespondence 8 hod.
9) 22.7. 2023 – Rešerše kandidátů pro výběrové řízení 4 hod.
To vše prosím doložit v písemné podobě.

Dále žádám o vysvětlení, proč každý měsíc čerpá Váš poradce stejné množství hodin, tj. 80 hod. To odpovídá cca polovině běžného pracovního úvazku, a to celý rok 2023.
Jiní poradci radních vykazují rozdílné finanční částky na jednotlivé případy poradenství. Cena za hodinu poradce se pak ve Vašem případě v průměru pohybuje na částce 387,50 Kč.
Dále Vás žádám o podání písemné informace, kdo provádí kontrolu těchto výkazů za úřad MČ P5.

Předem děkuji za Vaši odpověď.

S přáním hezkého dne
Josef Endal
V Praze dne 16. 4. 2024 Zastupitel MČ Praha 5

Odpověď:

Vážený pan
Josef Endal
zastupitel MČ Praha 5

V Praze dne 15. 5. 2024

Věc: odpověď na interpelaci ze dne 16. 4. 2024

Vážený pane zastupiteli,

k Vaší interpelaci týkající se činnosti mého poradce … uvádím následující:

mohu vás ujistit, že činnost poradce probíhala v souladu se směrnicí č. 1/2019 Pravidla uzavírání dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr Úřadu městské části Praha 5 a Dohodou o práci konané mimo pracovní poměr, která byla stran Úřadu městské části Praha 5 schválena na několika úrovních hierarchie fungování včetně tehdejšího pana starosty a paní tajemnice. Současně nebyl překročen žádný limit pro čerpání veřejných prostředků při výkonu mé funkce radního.
Můj poradce pan … zajišťoval komplexní poradenství při výkonu mé funkce. Jeho činnost pokrývala úkoly, které jsem mu zadával nejčastěji v nemateriální podobě a jejichž předvedení jsem následně osobně kontroloval. Činnost poradce probíhala v souladu s popisem pracovní činnosti. Jednalo se o činnost v oblasti poradenských a komunikačních aktivit, která byla velmi různorodá. Popis pracovní činnosti mimo jiné obsahuje následující výčet činností: rešerše, analýzy, korespondence, komunikace s občany, monitoring trendů v oblasti životního prostředí, které poradce zajišťoval v rozsahu, který jsem mu určoval. V případě potřeby se věnoval i dalším aktivitám pro zajištění plynulého chodu mé kanceláře.
Vzhledem k tomu, že pracovní výkazy, které jsou dány přílohou směrnice, nedisponují dostatečným prostorem pro popis veškeré odvedené práce za každý jeden den, není výčet činnosti poradce v daném dni absolutní. Pracovní výkazy jsou však každý měsíc při odevzdání kontrolovány zaměstnancem oddělení personálního a mzdového, a tak jsem měl za to, že jsou takto vyplněné pracovní výkazy v pořádku.

Ne zřídka došlo k situaci, kdy pan … odvedl práci přesčas, aniž by ji formálně vykazoval.

S pozdravem

Ing. Milan Vrkoč
radní pro veřejný prostor a životní prostředí

Kontakt

Městská část Praha 5
nám. 14. října 1381/4
150 00 Praha 5

Tel.: +420 257 000 511 E-mail: podatelna@praha5.cz

ID datové schránky: yctbyzq

Podrobné kontakty a úřední hodiny

Sociální sítě