Činnost poradce
Interpelace:
Interpelace
na radního Ing. Milana Vrkoče
Zastupitelstvo MČ Praha 5
16. 4. 2024
Činnost poradce …
Vážený pane radní,
dovolte mi, abych svoji dnešní druhou interpelaci vznesl na Vás, jakožto radního, pro kterého poradce … vykonává své poradenské služby.
V odpovědi na moji interpelaci z posledního zastupitelstva, která se věnovala poradcům radních za Vaše hnutí SEN 21, jsme se dozvěděli, že důvodem téměř trojnásobného čerpání na Vaše poradce je skutečnost, že (cituji):
„Náklady na poradce SEN 21 jsou výsledkem politické dohody. SEN 21 přepustil post uvolněného zastupitele Pirátům a z části to dostal kompenzováno výdaji na své poradce …“.
O tom, že tato politická dohoda působí více než cokoli jiného jako politický handl, který Vaše hnutí SEN 21 uzavřelo výměnou za svoji přítomnost v koalici, jsem již hovořil. Tento dojem ostatně podporují i zaslané výčetky práce Vašeho poradce … a v nich deklarovaná vykazovaná činnost, za kterou syn Vašeho kolegy zastupitele … inkasoval v minulém roce celkem 372 000 Kč.
Formální nedostatky, jako často ani nesečtený celkový počet odpracovaných hodin měsíčně či chybný součet u odpracovaného počtu hodin ročně, nyní řešit nebudu. Co ale považuji za zásadnější je skutečnost, že ve výčetkách … jsou velmi často uváděny následující činnosti:
– Komunikace s občany na sociálních sítích
– Prezentace práce radního
– Schůzky ohledně K21 – komunikačního týmu
Tyto činnosti více než jako smysluplná práce pro Prahu 5 působí jako PR aktivity Vás a Vašeho hnutí SEN 21, a to tím spíše, že … pracuje zároveň jako PR manažer Vaší kampaně při volbách do Evropského parlamentu, jak ostatně sami uvádíte na Vašich webových stránkách www.zvolsievropu.cz.
Vážený pane radní,
V návaznosti na výše uvedené bych Vás proto rád požádal o Váš adresný písemný komentář ke každé takto vykázané činnosti Vašeho poradce …, která je uvedena v poskytnutých výkazech práce za rok 2023. Prosím, ať každý tento jednotlivý komentář obsahuje zejména následující informace:
– Zda byla daná činnost provedena na základě Vašeho přímého zadání
– Kdo danou činnost za ÚMČ Praha 5 převzal a zkontroloval
– Detailní popis dané konkrétní činnosti
– Formu výstupu dané činnosti, který jste od svého poradce obdržel
– Konkrétní přínos dané činnosti pro Vaši práci coby radního MČ Praha 5
Děkuji Vám a zůstávám v úctě,
Zastupitel za TOP 09
Ing. Jan Kavalírek
Odpověď:
Vážený pan
Ing. Jan Kavalírek
zastupitel za TOP 09
V Praze dne 15. 5. 2024
Věc: odpověď na interpelaci ze dne 16. 4. 2024
Vážený pane zastupiteli,
k Vaší interpelaci týkající se činnosti mého poradce … uvádím následující:
mohu vás ujistit, že činnost poradce probíhala v souladu se směrnicí č. 1/2019 Pravidla uzavírání dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr Úřadu městské části Praha 5 a Dohodou o práci konané mimo pracovní poměr, která byla stran Úřadu městské části Praha 5 schválena na několika úrovních hierarchie fungování včetně tehdejšího pana starosty a paní tajemnice. Současně nebyl překročen žádný limit pro čerpání veřejných prostředků při výkonu mé funkce radního.
Můj poradce pan … zajišťoval komplexní poradenství při výkonu mé funkce. Jeho činnost pokrývala úkoly, které jsem mu zadával nejčastěji v nemateriální podobě a jejichž předvedení jsem následně osobně kontroloval. Činnost poradce probíhala v souladu s popisem pracovní činnosti. Jednalo se o činnost v oblasti poradenských a komunikačních aktivit, která byla velmi různorodá. Popis pracovní činnosti mimo jiné obsahuje následující výčet činností: rešerše, analýzy, korespondence, komunikace s občany, monitoring trendů v oblasti životního prostředí, které poradce zajišťoval v rozsahu, který jsem mu určoval. V případě potřeby se věnoval i dalším aktivitám pro zajištění plynulého chodu mé kanceláře.
Vzhledem k tomu, že pracovní výkazy, které jsou dány přílohou směrnice, nedisponují dostatečným prostorem pro popis veškeré odvedené práce za každý jeden den, není výčet činnosti poradce v daném dni absolutní. Pracovní výkazy jsou však každý měsíc při odevzdání kontrolovány zaměstnancem oddělení personálního a mzdového, a tak jsem měl za to, že jsou takto vyplněné pracovní výkazy v pořádku.
K jednotlivým bodům interpelace:
1. Daná činnost byla provedena na základě mého přímého zadání.
2. Pracovní výkazy jsou každý měsíc při odevzdání kontrolovány zaměstnancem oddělení personálního a mzdového. Jednotlivé položky pracovního výkazu nejsou absolutním výčtem pracovní činnosti za daný den – viz výše.
3. Např. zmapování současného stavu zimní údržby komunikací a porovnání s ostatními městskými částmi.
4. Formy výstupu jsou jak v materiální, tak v ústní podobě (vzhledem k tomu, že můj poradce pan … sdílel se mnou kancelář, mnoho věcí jsem zadával verbálně a rovněž zpětná vazba byla nemateriální povahy).
5. Každý týden na svých poradách s odborem OSP řeším několik desítek konkrétních problémů a požadavků. S ohledem na značný rozsah mé gesce bylo a je stále nesmírně důležité, mít možnost bezprostředně diskutovat mnoho různorodých témat najednou a současně dohledávat souvislosti – rychlost je v těchto případech naprosto zásadní.
Nyní s odstupem času není nasnadě vysvětlovat jednotlivé položky pracovních výkazů, avšak s přihlédnutím k této interpelaci vás mohu ujistit, že do budoucna zajistím detailnější pracovní výkazy mého nového poradce, a to i v materiální podobě.
S pozdravem
Ing. Milan Vrkoč
radní pro veřejný prostor a životní prostředí