Veřejné sbírky – zapečeťování, otevírání a přepočítávání obsahu pokladniček
Položka situace | Popis situace |
---|---|
1. Identifikační číslo návodu: | |
2. | |
3. Název: |
Veřejné sbírky - zapečeťování, otevírání a přepočítávání obsahu pokladniček |
4. Popis: | |
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.): |
O zapečetění, otevření a přepočítání obsahu pokladničky při příležitosti konání veřejné sbírky je oprávněn jednat statutární orgán právnické osoby, nebo tímto orgánem zplnomocněná jiná osoba. |
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace: |
Právnická osoba, která hodlá uskutečnit sbírku na území hlavního města, je povinna její konání písemně oznámit odboru daní, poplatků a cen Magistrátu hl.m.Prahy, a to tak, aby tento úřad oznámení o konání sbírky obdržel nejpozději 30 dnů přede dnem zahájení sbírky. |
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace: |
Provádí-li se sbírka pokladničkami, musí právnická osoba předem oznámit jejich počet a umístění úřadu, v jehož územním obvodu budou pokladničky umístěny. Má-li být stejná pokladnička použita ke konání sbírky ve správních obvodech více obecních úřadů (městských částí), právnická osoba ji viditelně opatří nápisem "putovní pokladnička"; pečetí ji obecní úřad (městská část), v jehož správním obvodu má právnická osoba konající sbírku sídlo; má-li být použito více putovních pokladniček ke konání jedné sbírky, označují se jednou číselnou řadou pro všechny správní obvody, v nichž mají být použity. Pokladničky nutno zabezpečit proti odcizení. |
8. Na kterém úřadu můžete tuto životní situaci řešit: |
Úřad městské části Praha 5 |
9. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit: |
Odbor ekonomický, oddělení místních poplatků a pokut: |
10. Jaké doklady a informace musíte mít s sebou: |
a) osvědčení o oznámení konání veřejné sbírky, vydané Magistrátem hl.m.Prahy |
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici: |
Formulář neexistuje. |
12. Jaké jsou v této situaci správní poplatky a jak je máte uhradit: | |
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení: |
Lhůty upravují příslušné zákony: |
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) postupu: | |
15. Jaké další činnosti jsou po vás jako žadateli požadovány: | |
16. Můžete využít tuto elektronickou službu: |
Podání lze učinit i datovou zprávou podepsanou uznávaným elektronickým podpisem, odeslanou prostřednictvím datové schránky. |
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje: |
- zákon č. 117/2001 Sb. o veřejných sbírkách, v platném znění |
18. Jaké jsou související předpisy: | |
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují: | |
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení předepsaných povinností: |
Pokuta dle ust. §25, §25a, §25b, zák. č. 117/2001 Sb., o veřejných sbírkách |
21. Nejčastější dotazy veřejnosti na toto téma a odpovědi na ně: | |
22. Potřebujete se k věci dozvědět víc? |
Odbor ekonomický, oddělení místních poplatků a pokut: |
23. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě, a to: | |
24. Související životní situace a návody, jak je řešit: | |
25. Za správnost návodu odpovídá útvar: |
Odbor ekonomický |
26. Za správnost návodu odpovídá pan/paní: | Bc. Zdenka Balzarová |
27. Návod je zpracován podle právního stavu ke dni: |
01. 07. 2012 |
28. Kdy byl návod naposledy aktualizován nebo ověřena jeho správnost: |
19. 12. 2023 |
29. Datum konce platnosti návodu: | |
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení dané životní situace: |